ضرورت تشکیل دوباره نهاد مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه شهری برای پایش طرح تفصیلی تهران

12:22 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۱۰۳
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران با اشار به نزدیک بودن زمان پایش طرح تفصیلی و بازنگری در آن بر لزوم تشکیل دوباره نهاد مطالعات و تهیه طرح های توسعه شهری تاکید که در سال 89 ملغی شده بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمد سالاری در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله هفته گذشته جواد آباد ورامین اظهار کرد: زلزله آنی است، از سوی دیگر زلزله هایی با ریشتر پایین هشدار برای زلزله های فاجعه آفرین و تشکیل جلسه های بررسی برای پیشگیری است.

وی با اشاره به این که توقع داشتیم شورای شهر تهران جلسه ای را به عنوان پارلمان شهری در شورا با حضورسازمان های مرتبط شکل دهد، اظهار کرد: اما در صحبت همه مسئولان ردی از این موضوع دیده نشد.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران همچنین به مصاحبه یکی از مدیران شهری با رسانه ها درباره احداث ساختمان شورای شهر در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: ما به عنوان اعضای کمیسیون شهرسازی در جریان این موضوع نیستیم. آیا رئیس و اعضا در جریان این موضوع قرار دارند؟

سالاری در ادامه به لزوم تشکیل نهاد مطالعات و تهیه طرح های توسعه شهری اشاره کرد و گفت: متخصصان طرح های جامع و تفصیلی و نیز توسعه شهری در همایش ها و کنفرانس های متفاوت بر ضرورت تشکیل این نهاد تاکید می کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به این که این نهاد از سال 86 تا 89 فعالیت داشت، ادامه داد: وزارت مسکن نیز در این نهاد حضور داشت، اما در سال 89 از طرف دبیر شورای عالی معماری وشهرسازی این توافق ملغی شد.

وی ادامه داد: در نتیجه این اقدام شهرداری به صورت همزمان مسئول تهیه طرح های شهری، هم تصویب و تایید و نیز نظارت بر طرح های شهری شد.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری مایل به احیاء دوباره این نهاد بوده و شورای عالی معماری و شهرسازی نیز با احیاء این نهاد مطالعاتی موافق است، اما اقدام عملی در این مورد ندیده ایم این در حالی است که اکنون زمان پایش و بازنگری طرح تفصیلی است و این اقدام منجر به حضور شورا در چنین تصمیم گیری می شود. لذا درخواست داریم از ابتدای سال سوم شورا فعالیت هاد مطالعات و تهیه طرح های توسعه شهری آغاز شود.

سالاری در پایان به طرح منطقه کم انتشار آلاینده که جایگزین طرح زوج و فرد می شود اشاره کرد و افزود: این اقدام مورد تایید است، اما با توجه به این که نیاز به سیاستگذاری در این مورد است باید کمیسیون سلامت سیاستگذاری های لازم را انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *