رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرکت رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری در گزینش دانشگاه علوم قضایی

10:34 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۰۵۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: شریعت باقری از تقاضای برخی رتبه‌های برتر تک رقمی و 2 رقمی کنکور سراسری برای شرکت در گزینش دانشگاه علوم قضایی خبر داد.
«محمدجواد شریعت باقری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به اینکه سال تحصیلی 1394 از 22 شهریور آغاز می‌شود، گفت: بیشتر دانشجویان این دانشگاه بورسیه‌هایی هستند که پس از فراغت از تحصیل به عنوان قاضی در قوه قضائیه مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: بورسیه‌های این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌شوند که 150 نفر در مقطع کارشناسی، 80 نفر کارشناسی ارشد پیوسته، 190نفر کارشناسی ارشد ناپیوسته در 16 رشته حقوقی و 10 الی 12 نفردانشجو در مقطع دکتری پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم قضایی با اشاره به اینکه امسال استقبال بسیار خوبی توسط داوطلبان برای حضور در گزینش این دانشگاه شده است، گفت:امسال بالاترین رتبه متقاضی برای شرکت در گزینش 7 و پایین ترین رتبه 700بوده است.

وی درباره علت گزینش برای ورود به این دانشگاه گفت: افرادی که در این دانشگاه پذیرش می‌شوند بصورت بورسیه در آمده و به عنوان نیروی قوه قضائیه در نظر گرفته می‌شوند. پس طبیعی است که این افراد گزینش را پشت سر بگذارند. این فرآیند در تمامی دستگاه‌های که نیرو را استخدام می‌کنند، وجود دارد.
 
شریعت باقری اظهار کرد: داوطلبانی که هنگام انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب کرده؛ اما از شرکت در گزینش منصرف شده باشند. می‌توانند برای انتخاب های دیگر خود اقدام کنند؛ اما اگر در گزینش شرکت کرده و سپس از حضور در دانشگاه منصرف شوند دیگر نمی‌توانند در سایر دانشگاه ها شرکت کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *