راههای تهدید آمیز بازرسیهای آژانس بسته شد

7:44 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۵۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما تدابیر لازم برای رفع نگرانی و دغدغه ها در مورد روابط بین المللی را اتخاذ کرده ایم و در مورد بازرسیها با احتیاط کامل و با احتمال وجود خطا راههای تهدید آمیز و وجود جاسوسان در کشور را بسته ایم.
راههای ورود جاسوسان در بازرسی های آژانس مسدود شده/ تدابیر لازم برای رفع نگرانی در مورد روابط بین المللی را اتخاذ کرده ایم
نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد تاکید برخی مقامات دولتی درخصوص شناسایی بازرسان غربی که قرار است از مراکز هسته ای کشورمان بازدید به عمل آورند اظهار کرد: دراین مورد باید به این نکته توجه کنیم که این بازرسیها در مورد همه کشورهایی که ان پی تی  را امضاء کردند اتفاق افتاده به این معنا که آن پادمانی که بین هر کشوری با آژانس انرژی اتمی وجود دارد این مجوز را به آژانس می دهد که در فعالیتهای صلح آمیز هسته ای کشورمان نظارت داشته باشند تا انحرافی ایجاد نشود.

وی افزود: ما در این مورد مهم حساسیت بیشتری نسبت به آژانس داریم و آژانس نیز به همان اندازه نسبت به فعالیتهای هسته ای ایران حساس است که باعث شده یک مکانیزم خاص بر روابط ایران و آژانس حاکم شود و بازرسیها در چارچوب این مکانیزم اتفاق بیافتد ضمن اینکه قبل از این در مورد یک مکانیزم کنترل شده و مدیریت شده برای تحقق این مهم در داخل کشور در نظر گرفته شده البته در مورد این بازدیدها باید بگوییم که ما حدودی می توانیم تعیین کننده باشیم و بخشی از آن هم الزامات بین المللی است و ما باید به تعهداتی که پذیرفتیم عمل کنیم.

نماینده مردم ممسنی مجلس شورای اسلامی خاطر تاکید کرد: ما نباید در مورد روابط بین المللی بیش از اندازه بد بین باشیم چرا که در این شرایط نباید اجازه دهیم سفارتی در کشورمان ایجاد شود و یا توریستی وارد کشورمان شود و باید دور خود را خط بکشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصویب کرد: ما تدابیر لازم برای رفع نگرانی و دغدغه ها در مورد روابط بین المللی را اتخاذ کرده ایم و در مورد بازرسیها با احتیاط کامل و با احتمال وجود خطا راههای تهدید آمیز و وجود جاسوسان در کشور را بسته ایم.



سامان
|
-
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
امروز آمریکا با کشورهای غربی و معاونت وترغیب صهیونیستها بدنبال بهانه گیری وبه انزوا کشیدن کشورمان هستند بیش از ده سال است با تحریمهای ناجوانمردانه اوضاع اقتصادی وچرخه صنعت را به بحران کشیدن و اثرات نامطلوب آن بوضح مشخص است صرفنظراز فشارهای زیادی که ناشی از این عمل به مردم وارد است.اگرواقعا ما بدنبال ساختن بم نیستیم چرا حساسیت بخرج میدهید برای یکبار بزارین ببینن وکاررا تمام کنید. همانگونه که کارشناسان نظامی مطلع هستند خیلی راحت میتوان بعد از بازدید مواضع را تغییر داد. لذا به مسئولین عزیز کشور توصیه میکنم حساسیت را کنار بگذارید وابزار بهانه را از دست آنها بگیرید. در جلسات محرمانه آمریکاییها در کنگره بارها وبارها به بهانه گیری تاکید کردند حالا که این اقدام اولیه برای توافق صورت گرفته است خرابش نکنید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *