انتخابات در آمریکا و شکاف های سیاسی و نژادی

23:15 - 23 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۱۰۱
گاردین در مطلبی می‎گوید که انتخابات در حال حاضر در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا نقش انتقام گیری را ایفا می‌کند.

- از آنجا که انتخابات در غرب بیشتر به همه پرسی‌های با جواب بله و نه شباهت دارد، «دموکراسی لیبرال» ظرفیت خود را برای حل منازعات از دست داده است.

به گزارش گاردین، این یک خبر بد برای آمریکایی هاست؛ این کشور دچار دو دستگی درمیان مردم شده است؛ چه از نظر جغرافیایی، چه از نظر آموزشی و در از لحاظ فرهنگ.

در پی انتخاباتی که دونالد ترامپ در حدود ۴۷ درصد آرا مردم را به دست آورد، نگرانی دوباره‌ای در مورد عمق دو دستگی حزبی در زندگی روزمره مردم آمریکا وجود دارد.

مردم آمریکا شدیدا دچار دو دستگی در زمینه سیاسی و فرهنگی شده اند؛ یکی دیگر از جنبه‌های دو دستگی که در آمریکا دیده می‌شود، در زمینه نژادی است.

انتخابات‌های کشور‌های غربی رفته رفته در حال نزدیک شدن به همه پرسی هستند، نه انتخابات؛ بدین معنی که در حال حاضر به نظر می‌رسد مردم به شخصی و یا علیه او رای می‌دهند.

به عبارتی دیگر به نظر می رسد که مردم کشور‌های غربی به وضعیتی رسیده اند که گا‌ها در جهت انتقام گیری رای می‌دهند.

این را می‌توان در پیروزی امانوئل مکرون در سال ۲۰۱۷ دید که اکثریت مردم در واقع برای نه گفتن به رقیب مکرون، یعنی مارین لوپن به پای صندوق‌های رای رفتند و نه تایید مکرون.

این نشان داد که چیزی که مهم‌تر از طرح‌های دو نامزد برای حل مشکلات فرانسه بود، صرفا پیروز نشدن لوپن بوده است؛ آنها نمی‌خواستند لوپن را در قدرت ببینند.

همچنین درانگلیس هم پیروزی بوریس جانسون در انتخابات سال ۲۰۱۹ تا حدی بر اساس تکرار همه پرسی سال ۲۰۱۶ این کشور بر سر موضوع «برگزیت» بود.

گاردین در پایان می نویسد «حال تحولات چند روز گذشته آمریکا در موضوع انتخابات نشان می‌دهد که در واقع مردم آمریکا به ترامپ جواب نه داده اند و نمی‌خواهند او را دیگر در قدرت ببینند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *