رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طالبان برای پیروزی نظامی تلاش می‌کند

18:07 - 17 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۲۰۹۵
عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان گفت که باوجود جریان داشتن مذاکرات، گروه طالبان باور دارد که می‌تواند از طریق نظامی قدرت را در اختیار بگیرد.

- «فوزیه کوفی» عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان گفت که از زمان امضای توافقنامه قطر بین آمریکا و طالبان، این گروه احساس پیروزی کرده و فکر می‌کند در موضع قدرت قرار دارد که کاملاً اشتباه است.

مذاکرات بین‌الافغانی 22 شهریور در قطر آغاز شد اما تیم‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان هنوز نتوانسته‌اند بر سر دستورکار مذاکرات به توافق برسند.

کوفی افزود: طالبان مغایر با توافقنامه قطر و وعده برای کاهش خشونت‌ها که پس از آزادی هزاران زندانی این گروه صورت گرفت، خشونت‌ها را در سراسر افغانستان افزایش داده است.

این عضو تیم مذاکره کننده دولت به «عرب نیوز» گفت: «حتی اگر در برخی مناطق از طریق نظامی و خشونت پیروز شوند این شرایط پایدار نخواهد ماند، اکنون که این فرصت را داریم و کشورهای منطقه و همه طرفدار صلح هستند باید بر این تمرکز کنیم که چگونه می‌توانیم صلح پایدار را برقرار کنیم».

وی افزود: با توجه به افزایش حملات طالبان معتقدم که رویکرد مذاکره کنندگان طالبان در قطر و فرماندهان میدانی آن‌ها متفاوت است، طالبان باید نشان دهد یک موضع واحد دارد.

کوفی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز اظهارداشت: «خروج نیروها مبتنی بر شرایط است و در غیاب توافق بین طالبان و دولت افغانستان، نیروها ممکن است کشور را ترک نکنند».

این فعال حقوق زنان همچنین گفت: «طالبان در مورد نقش زنان در آینده افغانستان هیچ سیاست روشنی ارائه نکرده‌ است؛ آن‌ها باید درک کنند که افغانستان امروز مطمئناً مانند زمان حکومت آنها نیست. در آن زمان این کشور درگیر جنگ بود، مردم می‌خواستند تا از ثبات نسبی برخوردار شوند و طالبان در آن زمان موفق شدند اما در حال حاضر، مردم نظرات مختلفی درباره دولت دارند و امارت اسلامی را ترجیح نمی‌دهند».

تسنیم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *