ظریف:فضای جدید، فرصت مناسبی برای توسعه روابط ایران و هند فراهم کرده است

9:46 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۸۳۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،توسعه روابط دوجانبه بین ایران و هند را مهمترین هدف سفر خود به دهلی نو عنوان کرد و افزود:فضای جدید بعد از توافق هسته‌ای فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو کشور فراهم کرده است .
به گزارش ،محمد جواد ظریف پنجشنبه شب در بدو ورود به هند در جمع خبرنگاران اظهار کرد:ایران روابط بسیار خوبی با هند به عنوان یک کشور بزرگ منطقه و عضو عدم تعهد دارد و دیدگاه های دو کشور در بسیاری از زمینه ها به هم نزدیک است .

وی افزود:این سفر فرصت مناسبی برای گسترش روابط بین دو کشور بعد از توافق هسته‌ای و حذف برخی از موانع فراهم می‌کند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت:دراین سفر در خصوص مسائلی که در منطقه با آن مواجه هستیم از قبیل مبارزه با افراط گرایی و خشونت و کمک به یکدیگر در سطح بین‌المللی بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی افزود:تمرکز اصلی این سفر توسعه روابط دوجانبه و افزایش همکاری با استفاده از فضای جدید است.

وزیر امور خارجه ایران در دومین دور سفرهای منطقه‌ای خود بعد از توافق هسته‌ای روز سه‌شنبه سفر منطقه ای خود را با دیدار از لبنان آغاز کرد و بعد از سفر به سوریه و پاکستان پنجشنبه شب وارد دهلی نو شد.

دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر، «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه، «نیتین گادکاری» وزیر کشتیرانی، حمل و نقل و بزرگراه ها و حامد انصاری معاون رییس جمهور و چند مقام بلند پایه از جمله برنامه‌های ظریف در سفر به دهلی نو است.

تحولات منطقه‌ای، توافق هسته‌ای و وضعیت اتباع دو کشور از جمله محورهای گفت وگوی وزیر امور خارجه ایران با مقامات هندی عنوان شده است.

سفر ظریف به هند، دومین سفر رییس دستگاه دیپلماسی ایران به این کشور در دوره ریاست جمهوری «حسن روحانی» است.

نخستین سفر ظریف به هند نهم و دهم اسفند ماه سال 1392 انجام شد. وی در آن سفر با «سلمان خورشید» وزیر امور خارجه وقت هند و «مان موهان سینگ» نخست وزیر وقت هند، «حامد انصاری» معاون رییس جمهوری و رییس مجلس علیای هند دیدار و گفت و گو کرده بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *