عمار حکیم: عراق به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی نیست و نخواهد بود

21:11 - 26 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۵۹۶۵
رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون با تاکید بر حق مردم فلسطین و اینکه گذشت زمان ساقط نخواهد شد گفت: عراق به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی نیست و نخواهد بود.

سید عمار حکیم، در دیدار خود با جمعی از شیوخ و چهره‌های برجسته عشایر سراسر عراق با بیان اینکه بغداد به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد بود، اظهار کرد: عراق هیچ گاه وارد گفتگو‌های سازش با رژیم صهیونیستی نمی‌شود و حق مردم فلسطین با گذر زمان از بین نخواهد رفت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون تصریح کرد: حل و فصل گرفتاری‌های عراق در گرو حل سلسله حلقه‌های متصلی است که از حلقه سیاسی آغاز می‌شود چرا که ثبات سیاسی دروازه ثبات امنیتی است و ثبات امنیتی راه دستیابی به ثبات اقتصادی به شمار می‌رود.

وی افزود: از رهگذر تحقق این مقوله‌ها، مردم به کشورشان و ساختار سیاسی‌اش علاقه‌مند می‌شوند.

سید عمار حکیم در ادامه به انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و شیوخ و بزرگان عشایر باید مردم را به حضور در آن تشویق کنند.

وی افزود: از تغییرات به وجود آمده نظیر کمیساریای جدید انتخابات، حوزه‌های انتخابیه متعدد و نامزدی فردمحور بر اساس کسب بیشترین آرا استفاده کنند و افراد شایسته را برای مرحله آتی انتخاب کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون به قانون انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: قانون انتخابات مجال گسترده‌ای را برای حضور عادلانه همه مناطق در پارلمان فراهم کرده است.

حکیم در پایان ضمن ابراز مخالفت مجدد خود با سیاست‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل، خاطرنشان کرد: حق مردم فلسطین با گذشت زمان ساقط نخواهد شد و عراق نیز به هیچ عنوان بخشی از سیاست عادی‌سازی نیست و نخواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *