اعلام آمادگی ایران برای آغاز خرید و فروش تسلیحات با شرکای بین المللی خود

18:35 - 25 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۵۷۷۳
دسته بندی: سیاست
سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به این موضوع که تنها دو روز تا پایان تحریم تسلیحاتی ایران باقی مانده است از آمادگی ایران برای آغاز خرید و فروش تسلیحات با شرکای بین المللی خود خبر داد.

طبق اعلام نشریه نیوزویک، علیرضا میریوسفی طی مصاحبه‌ای که با این نشریه داشت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای خرید و فروش سلاح با شرکای بین المللی و دوستان خود با توجه به پایان یافتن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران طی ۲ روز آینده خبر داد.

براین اساس، سخنگوی هیئت ایران در سازمان ملل با بیان این موضوع که، کاملا آشکار است که سازمان ملل و برخی از کشور‌های عضو، سیاست موسوم به فشار حداکثری آمریکا بر ایران را رد کرده‌اند، گفت: تلاش این کشور برای نقض بیشتر برنامه جامع اقدام مشترک و قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به انزوای این کشور منجر شده است.

وی در ادامه و در پاسخ به این موضوع که آیا ایران هیچ کشور به خصوصی را برای معامله تسلیحاتی در ذهن دارد یا خیر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گزینه‌هایی را در نظر و در اختیار دارد که از روز یکشنبه مذاکرات خود آغاز میکند.

میریوسفی افزود: جمهوری اسلامی ایران دوستان و شرکای تجاری بسیاری دارد و از سوی دیگر نیز صنعت تسلیحاتی داخلی قدرتمندی در جهت تامین نیازمندی‌های دفاعی خود در برابر تهاجم‌های خارجی دارد.

سخنگوی هیئت ایران در سازمان ملل با بیان این موضوع که طبق جدول زمانی که در قعطنامه ۲۲۳۱ آمده، ایران روز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) از محدودیت‌های تسلیحاتی رها خواهد شد، اظهار کرد: به صورت طبیعی از این تاریخ ما بر اساس منافع ملی خود با دیگر کشور‌ها در این زمینه تجارت خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *