تلاش‌های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران بی‌نتیجه است

22:01 - 20 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۹۰۲
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد: تمام تلاش‌های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورده است و در آینده نیز بی‌نتیجه خواهد ماند.

-  میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده با توجه لغو محدودیت تسلیحاتی ایران روز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) می تواند از آن ممانعت کند، اظهار داشت: تلاش های اخیر آمریکا در شورای امنیت برای این اقدام (ادامه تحریم تسلیحاتی ایران) ناتوانی این کشور را نشان داد.

وی افزود: اکثر اعضای شورای امنیت از حمایت از واشنگتن برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران خودداری کردند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آمریکا در این موضع خود بازبینی کند.

اولیانوف در پاسخ به این سوال که روسیه در زمان حاضر که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد آیا می تواند از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا جلوگیری کند، اظهار داشت: ریاست روسیه بر شورای امنیت در این مورد هیچ اهمیتی ندارد اما در صورت نیاز ما به عنوان عضو دائمی شورای امنیت، با چنین تلاش آمریکا مقابله می کنیم.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش تر در سخنرانی خود به مناسبت آغاز ریاست این کشور بر شورای امنیت اعلام کرده بود که امکان گفت و گو و بحث جدید در خصوص بازگشت تحریم ها علیه ایران در این شورا که آمریکا بر آن اصرار و پافشاری دارد، منتفی است. واسیلی نبنزیا تصریح کرد: مساله بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که سطح همکاریهای ایران و آژانس را چگونه می بینید، خاطرنشان کرد: ما در این مساله به دیدگاه دو طرف (ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) توجه می کنیم. وی افزود: تهران و ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی سطح همکاریها را عالی ارزیابی می کنند.

مقام روس با اشاره به بروز مساله در روابط بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد دسترسی بازرسان آژانس به دو مرکز هسته ای در ایران اظهار داشت: اما این مسائل در جریان سفر رافائل گروسی رئیس آژانس به تهران در ماه اوت گذشته با موفقیت حل شد

وی افزود: توافقی که در آن زمان به دست آمد با موفقیت اجرا می شود.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: روسیه واشنگتن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *