افاضلی: جای یکسری از بازیکنان در لیست اسکوچیچ خالی است/ سبک بازی کی‌روش، بازنده محترم بود!

11:07 - 17 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۲۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی فوتبال ایران با رویه سابق شانسی برای صعود ندارد و نیاز به تغییر و تحول داشت.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با میزان در خصوص لیستی که اسکوچیچ برای تیم ملی فوتبال ایران داده است، اظهار داشت: طبیعتاً اسکوچیچ مثل هر مربی دیگری لیست می‌دهد و می‌تواند نظرات متفاوتی دریافت کند. از نظر من جای یکسری از بازیکنان خالی است. البته تیم ملی با رویه سابق شانسی برای صعود ندارد و نیاز به تغییر و تحول داشت. نیاز به آدم‌هایی که انرژی جدید بیاورند و قطعاً این لیست حرکتی در همین مسیر دارد. برخلاف ویلموتس که ایده کاملا مشخصی در مورد بازی و همچنین شناخت دقیقی نسبت به بازیکن نداشت اسکوچیچ هم ایده دارد و هم بازیکنات لیگ را می‌شناسد و مشخص است زمان بازی‌های لیگ را با جزییات رصد کرده است. طبیعتاً این موضوع به او کمک می‌کند تا چیزی که می‌خواهد را به وجود بیاورد گرچه زمان کمی برای تمرین دارد.

وی در مورد این که چرا تیم ملی در این چند سال هیچ وقت با وجود هزینه‌هایی که کرده به چیزی که می‌خواسته نرسیده است، ادامه داد: این موضوع در هر جایی داستان خودش را دارد. در دوره کی‌روش جامی نگرفتیم و هیچ جای دنیا به رنک هیچ چیزی نمی‌دهند. سبک بازی کی‌روش بازنده محترم بود یعنی تیمی که محترمانه می‌بازد و هیچ وقت موفق نمی‌شود و در نهایت می‌گویند نتیجه خوبی گرفت. برای اینکه ما بتوانیم جام بگیریم و از گروه بالا برویم باید جسارت داشته باشیم و حداقل در بازی‌های آسیایی تهاجم را وارد کار کنیم. درباره ویلموتس باید بگویم سبکی برای بازی نداشتیم و هیچ دستاورد بزرگی به دست نیاوردیم اما انتظاری که از اسکوچیچ می‌توانیم داشته باشیم حداقل این است که می‌دانیم آن چیزی که در فکرش هست عمل می‌کند. قطعاً در بازی امروز (پنجشنبه) نتیجه این تفکر را می‌بینیم.

افاضلی در پایان در خصوص بازی با ازبکستان افزود: اگر در مسیر درستی حرکت شود شانس بیشتری برای ما وجود دارد و می‌توانیم با این حساب ازبکستان را شکست دهیم. یک نکته را بگویم، اگر می‌خواهیم مربی‌ را قضاوت کنیم باید از وقتی که برای کارش می‌گذارد او را قضاوت کنیم. این چیزی است که ویلموتس نداشت و یکسری از مربی‌های داخلی هم همینطور هستند. این در حالی است که اسکوچیچ ۱۶،۱۷ساعت وقت می‌گذارد و زمانی که در اردوی تیم ملی هم نبود روزی ۱۵ ساعت فوتبال را پیگیری می‌کرد. این که موفق می‌شود یا خیر بحث دیگری است ولی با توجه به تمرکزی که می‌گذارد و آن کاری که انجام می‌دهد می‌تواند شانس بیشتری داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *