رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رییس عقیدتی سیاسی نهاجا: منشور روحانیت امام راحل راه‌گشای امروز ماست

15:23 - 13 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۰۰۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه منشور روحانیت امام راحل، راه‌گشای امروز ماست، گفت: بعد از ایشان نیز این منشور توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبیین و تفسیر شده است.
- بنا به اعلام روابط عمومی آجا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی در همایش روحانیون عقیدتی سیاسی یگان‌های نیروی هوایی ارتش مستقر در تهران، با اشاره به درایت و تدبیر امام خمینی (ره) در تدوین منشور روحانیت، گفت: امام خمینی (ره) در آخرین سال حیات پر برکت خود، نامه‌ها و پیام‌های حیاتی و پرباری برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین آن‌ها منشور روحانیت است که در آن نقاط قوت و ضعف روحانیت بیان و به بررسی تهدید‌ها و فرصت‌ها نیز پرداخته شده است و بعد از ایشان نیز این منشور توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبیین و تفسیر شده است و راه‌گشای امروز ماست.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: روحانی اصیل کسی است که با آگاهی نسبت به شرایط روزگار و منطبق با فهم مردم زمان خود، مسائل و پیشامد‌ها را تبیین کند.

نهضتی در ایران نداریم که اولین شهیدش روحانی نباشد
قاضی تآکید کرد: ما در ایران نهضتی نداریم که اولین شهیدش روحانی نباشد، شهدای زیادی از روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، تقدیم انقلاب شد.
 
رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش ادامه داد: امام تاکید می‌کنند که استعمارگران به دنبال همین دسته از روحانیون هستند و سراغ روحانیون تسلیم‌طلب و عافیت‌طلب نمی‌روند.

اگر فداکاری علمای‌صالح نبود، همان بلایی که سر انجیل و تورات آوردند، سر قرآن می‌آوردند
رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: امام راحل همچنین در منشور خود تاکید می‌کنند، اگر فداکاری علمای‌صالح نبود، همان بلایی که سر انجیل و تورات آوردند، سر قرآن می‌آوردند و ما امروز چیزی جز یک دین تحریف شده نداشتیم.

وی تأکید کرد: ولی این حوزه برگرفته از تشیع بود که با فعالیت در همه زمینه‌ها چه مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی، این نهضت را زنده نگه داشت و از به‌وجود آمدن انحرافات در آن جلوگیری کرد.

لازمه فعالیت روحانیون در جامعه‌امروز، برخورداری از علوم اعتقادی به همراه بینش‌سیاسی است
قاضی خاطرنشان کرد: لازمه فعالیت روحانیون در جامعه‌امروز، برخورداری از علوم اعتقادی به همراه بینش‌سیاسی است و این مهم تنها در سایه اطاعت از فرامین و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بدست می‌آید که از نمونه‌های آن می‌توان به طرح‌های ارزشمند مصباح اشاره کرد که اجرا و تبیین آن به عهده شما روحانیون عقیدتی سیاسی است.
 
 نقشی اساسی روحانیت در خنثی سازی هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم
همچنین، امیر سرتیپ دوم خلبان اجاقی جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد در این همایش با اشاره به نقش کلیدی روحانیت اظهار کرد: مؤمن و متدین بودن یکی از خصیصه‌های ارتش انقلابی بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که روحانیت خستگی ناپذیر از سال‌های دفاع‌مقدس تا امروز با فعالیت‌های جهادی در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، آموزشی، هنری و سیاسی این رسالت را به خوبی انجالم داده است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت نقشی اساسی در خنثی سازی هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم ایفا می‌کند که البته در این زمینه هر چه کار و تلاش شود باز هم نیاز به فعالیت بیشتر وجود دارد همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از ما کار ۱۰ برابری را خواسته اند و ما باید با تلاش بیشتر به این خواسته معظم له جامه عمل بپوشانیم.

همایش روحانیون عقیدتی سیاسی یگان‌های نیروی هوایی ارتش مستقر در تهران، به میزبانی پایگاه شهید لشکری برگزار شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *