ماجرای فروش نجومی قبری که تکذیب شد

3:30 - 14 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۹۲۰
رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در مورد نقل قول پرحاشیه‌ای که اخیرا از او در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود توضیحاتی را ارائه کرد.
- «یکی از معاونان سابق سازمان بهشت زهرا اقدام به فروش قبر با مبلغ ۷۰ میلیون تومان در آرامستان‌های تهران می‌کرده است.» انتشار این جمله از قول حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه ها، درخصوص فردی که در آرامستان‌های تهران دست به فروش قبر با هزینه‌های گزاف می‌زده حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشته است.
 
بر اساس آنچه که از خلیل آبادی در رسانه‌ها آمده وی مدعی شده آن شخص با واسطه گری میان خانواده فوتی‌ها با قبرستان‌های تاریخی تهران از جمله ابن بابویه، امام زاده عبدالله، شاه عبدالعظیم و... جنازه‌ها را با آمبولانس از بهشت زهرا خارج و با هزینه‌ای گزاف در این آرامستان‌ها دفن می‌کرده است.
 
حال به سراغ این عضو شورای شهر تهران رفتیم تا کم و کیف این ماجرا را از زبان خود او بشنویم.

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، اما از اساس منکر چنین اظهاراتی از سوی خود شد و آنرا نوعی شیطنت رسانه‌ای به حساب آورد: اصلا من کلمه‌ای به نام سلطان قبر در مصاحبه هایم به کار نبرده ام.

خلیل آبادی که بعد‌ها در مصاحبه‌های دیگری تعیین قیمت قبر‌ها را براساس مصوبات شورای شهر دانسته و دریافت هزینه برای فروش قبر به خانواده متوفیان در بهشت زهرا را رد کرده و هزینه‌های انجام شده را مربوط به خدماتی نظیر کفن و دفن، حمل جنازه با خودرو و.. دانسته بود حال نیز در این گفت و گوی کوتاه بر همین موضع پای فشرد: این برداشت خبرنگار‌ها بوده و من اصلا هیچ اشاره‌ای به سلطان قبر و اینکه چی بوده و کی بوده نداشته ام.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *