رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرماندار رابر: مکتب سردار سلیمانی به عنوان الگوی عملی جامعه قابل بررسی است

9:09 - 12 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۴۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
فرماندار شهرستان رابر از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسطوره تاریخ ایران یاد کرد و گفت: مکتب سردار سلیمانی از ابعاد مختلفی قابل بررسی و به عنوان الگوی عملی جامعه ایران قابل تعمیم در تمامی بخش‌های مدیریتی و اجرایی است.
کرامت امیر حیدری در گفت‌وگو با میزان، گفت: در تاریخ اسطوره‌های افسانه‌ای وجود دارند و در بعد عملی نیز افرادی بوده اند که با شجاعت و دلاوری در مقطعی از تاریخ از کشور دفاع کردند و ایستادند، اما سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک انسان استثنایی بود که تمام ابعاد وجودی ایشان بی نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تمام ابعاد فردی، عمومی، اخلاقی، شهادت طلبی، شجاعت، صبوری، مهربانی، عشق به هموطنان و خدا ترسی یک انسان کامل کامل بودند و با این خصوصیات و اخلاق در رفتار و کردار وی هیچ انگیزه‌ای به جز جلبرضای خدا دیده نمی‌شد.

فرماندار شهرستان رابر با اشاره به این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان جنگ نیز رضای خداوند و حق الناس را از یاد نمی‌برد، تصریح کرد: ایشان یک انسان کامل و خود ساخته بود که به عنوان یک الگو و اسطوره عملی برای معرفی به جوانان و نسل‌های آینده به شمار می‌رود.

امیرحیدری، ضمن بیان این نکته که مکتب حاج قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی دارد، افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بعد اخلاق و خصوصیات فردی، روابط عمومی و روابط اجتماعی، روحیه شهادت طلبی و حق طلبی، دفاع از دین و ارزش‌های دینی، عدالت جویی و دفاع از ولایت و ارزش‌های حکومت ولایی بی نظیر بود.

وی ولایت پذیری را هدف اصلی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و تاکید کرد: برای بررسی مکتب حاج قاسم سلیمانی باید ابعاد زندگی خانوادگی ایشان از جمله پدر و مادرشان را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم این خانواده چه اخلاق و خصوصیاتی و چه زندگی داشته اند که چنین انسانی با این خصوصیات را تربیت کرده اند که در میدان جنگ آن قدر شجاع است که اسمش لرزه بر دشمنان و جانشان می‌اندازد، ولی بین مردم انسانی صبور است و به تمامی مردم عشق می‌ورزد.

وی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را یک عارف واقعی برشمرد و ادامه داد: رمز نهفته در ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیت این شهید والامقام در نزدیکی ایشان به خداوند خلاصه می‌شود.

فرماندار شهرستان رابر تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی در این مقطع از تاریخ با این حجم از دشمنی که علیه کشور وجود دارد و با این نارضایتی‌های داخلی که ایجاد شده به دلیل فشار‌ها و تبلیغات شدید جبهه استکبار و جنگ نرم، انقلاب را بیمه کرده است.

امیر حیدری با بیان این مطلب که شهادت سردار سلیمای یک انسجام، وحدت و انقلابی در درون همه انسان‌های آزادی‌خواه خصوصاً هموطنان سردار سلیمانی برای دفاع از ولایت، انقلاب و کشور ایجاد کرد، ادامه داد: خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گام دوم انقلاب را بیمه کرد و تمام اهداف و سیاست‌های جبهه استکبار را در منطقه و جهان برملا و رسوا کرد.

وی تاکید کرد: با اتفاقی که در بعد نظامی بعد از شهادت سردار سلیمانی رخ داد، هیمنه پوشالی جبهه استکبار با موشک‌هایی که به پایگاه عین الاسد توسط جمهموری اسلامی ایران و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی زده شد از هم پاشید، زیرا هیچ کشوری حتی ابرقدرت‌ها که ادعا می‌کنند، جرات همچون کاری را در قبال آمریکا ندارند و این نتیجه خون سردار بزرگ اسلام است که ضعف استکبار را به همه نشان داد.

وی با اشاره به این مطلب که سردار سلیمانی با رفتار، کردار و عمل خود درس دفاع از ولایت و ولایت‌پذیری را به همگان آموختند، اظهارداشت: سردار سلیمانی در وصیت نامه خود نیز همه عزیزان و هموطنان را به ولایت پذیری دعوت کرده و توصیه کرده اند که برای نجات کشور و انقلاب از خیمه ولایت دور نشوید.

فرماندار شهرستان رابر تصریح کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هر جایی که احساس می‌کرد مردم به ایشان نیاز دارند، حضور داشت و شخصا در تمامی صحنه‌ها چه بعد جنگ نظامی و چه در حل مشکلاتی که در کشور اتفاق می‌افتاد حضور می‌یافتند و کسی نبود که از دور یا پشت میز یا مقر فرماندهی بخواهد عملیاتی یا هدفی را دنبال کنند.

امیرحیدری، دفاع از مظلومان را یکی از اهداف اصلی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و ادامه داد: ایشان بود در هر جایی که احساس می‌کرد ممکن است ظلمی به انسانی بشود، برای دفاع از مظلومان حضور می‌یافت و نمونه آن را می‌توان در کردستان عراق مقابل داعش و همچنین در عراق و سوریه مشاهده کرد.

وی صداقت را یکی از جلوه‌های اصلی شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: اینکه در بحث دیپلماسی و بین المللی و ابعاد مذاکراتی که با بعضی از کشور‌های جهان در بحث سیاست خارجی داشتند، رهبران بزرگ دنیا وقتی که با ایشان مذاکره می‌کنند خیلی راحت متقاعد می‌شوند و سیاست‌های ایشان را دنبال می‌کنند، نتیجه صداقت ایشان است که آن‌ها می‌دانند ایشان اهل نیرنگ و سیاست بازی نیست و آنچه مطرح می‌کند عین حقیقت و واقعیت است.

یکی از دلایل موفقیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مذاکرات، صداقت عجیبی است که در وجود، گفتار و رفتار ایشان وجود داشت
وی بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مذاکرات، صداقت عجیبی است که در وجود، گفتار و رفتار ایشان وجود داشت.

فرماندار شهرستان رابر با بیان این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی یک مجاهد بود، عنوان کرد: ایشان تمام زندگی خود را در راه مجاهدت برای خداوند قرار داد و همین رفتار مجاهدانه و خالصانه‌ای که ایشان که در راه خداوند داشتند باعث شد خداوند این همه عزت به ایشان عنایت کند.

امیرحیدری اظهارداشت: سردار سلیمانی علاقه‌ای به انتشار اقدامات و کار‌های خود از طریق رسانه‌ها نداشتند، زیرا معتقد بودند آن کسی که باید ببیند، می‌بیند و همین خصوصیت باعث شد خداوند عزت والایی به ایشان ببخشد.

وی شهرستان رابر را زادگاه سردار سلیمانی دانست و تاکید کرد: امسال نخستین عاشورایی بود که سردار سلیمانی در جمع عزاداران حسینی در این شهرستان حضور نداشتند و یک بغض سنگین در گلوی همه همشهریان و در هیأتی که ایشان حضور پیدا می‌کرد وجود داشت.
 
وی گفت: در زادگاه سردار سلیمانی در روستای قنات ملک که همیشه در ایام عاشورا در آن جا حضور پیدا می‌کرد نیز در ایام محرم امسال جای خالی ایشان محسوس بود.

فرماندار شهرستان رابر به نقل خاطره‌ای از سردار سلیمانی پرداخت و گفت: در یکی از دیدار‌هایی که با ایشان داشتیم بعد از اینکه نماز را به جماعت خواندیم گفتند آقای فرماندار برویم گوشه بشینیم، از من پرسیدند چه خبر؟ وضعیت چطور است؟ گفتم سردار خسته شده ام، یک مقدار به ایشان برخورد گفتند یعنی چه خسته شده ام گفتند از چه چیزی خسته شده اید. گفتم نه از بعد کار، از بعد تهمت‌های ناروا، بعد ایشان گفتند فقط برای رضای خداوند گام بردار، شما جای من بودید چکار می‌کردید، فقط رضای خداوند را در نظر بگیرید، این جمله‌ای است که از آن لحظه در وجود من نقش بسته است و آثار آن را نیز به خوبی درک می‌کنم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *