جنگ قره باغ؛ درگیری شدید در خط مرزی، هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در ارمنستان

9:04 - 12 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۴۵۶
درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ روز شنبه در حالی وارد هفتمین روز خود شد که ۲ کشور بر ادامه درگیری‌ها اصرار دارند.
دور جدید منازعه ریشه دار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر «قره باغ»، وارد هفتمین روز خود شده است و هنوز چشم اندازی برای پایان شدیدترین دور این منازعه ۳۲ ساله به چشم نمی‌خورد.
 
این در حالی است که درخواست‌های بین المللی برای پایان این درگیری و آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد.

سوریه خواستار توقف درگیری و حل مسالمت آمیز اختلافات شد
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۷:۲۲

سوریه از کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواسته تا به درگیری ها پایان دهند و اختلافات را از طریق راه های مسالمت آمیز حل کنند.

تعداد تلفات نظامی ارمنستان به ۲۰۲ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۵:۴۶

با اضافه شدن ۵۱ نظامی کشته شده دیگر در ارتش ارمنستان، شمار تلفات ارتش این کشور به ۲۰۲ نفر رسید.

بیانیه وزارت خارجه ارمنستان در مورد تحولات اخیر در قره باغ
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۵:۳۶

وزارت خارجه ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از جمهوری آذربایجان و ترکیه به دلیل درخواست از سازمان‌های بین المللی و کشور‌های دیگر برای توقف فوری خصومت ها، تاکید کرد «ارمنستان به عنوان ضامن امنیت قره باغ، تمام ابزار‌ها و اقدامات لازم را برای جلوگیری از این جنایات گسترده انجام خواهد داد.»

این بیانیه همچنین به جمهوری آذربایجان هشدار داد که هزینه زیادی برای ارتکاب جنایاتش، تضعیف امنیت منطقه و وارد کردن تروریست‌ها به آن خواهد پرداخت.

بیانیه وزارت امور خارجه درباره تحولات قره باغ
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۴:۲۳

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص گزارش‌های برخی تعرضات انجام شده به خاک جمهوری اسلامی ایران در جریان درگیری های اخیر بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار داشت: تحرکات در مناطق مرزی کشورمان بطور جدی و با حساسیت تمام از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال رصد بوده و در این ارتباط ضمن اعلام غیر قابل تحمل بودن هرگونه تعرض از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک کشورمان، به همه طرفها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی می دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه بار دیگر بر لزوم احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، رعایت اصل عدم تعرض به غیر نظامیان، توقف درگیری‌ها و آغاز گفت وگوهای جدی و زمان دار تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به نیل به این اهداف را اعلام کرد.

ارمنستان از تشدید درگیری ها در قره باغ خبر داد
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۳:۴۲

ارمنستان اعلام کرد که در پی حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، درگیری ها در ناگورنو قره باغ افزایش یافته است.

تکذیب خبر حضور نیرو‌های خارجی توسط رییس سرویس امنیت ملی گرجستان
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۳:۰۲

رییس سرویس امنیت ملی ارمنستان گفت «اطلاعات مربوط به انتقال شبه نظامیان سوری توسط ترکیه از طریق خاک گرجستان به جمهوری آذربایجان نادرست است و با هدف وخیم سازی اوضاع در منطقه انجام می‌شود.»

وزارت خارجه گرجستان ممنوعیت موقت حمل محموله نظامی از خاک این کشور را تایید کرد
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۲:۵۸

«دیوید زالکالیانی»، وزیر خارجه گرجستان گفت «دولت گرجستان صدور مجوز برای محموله‌های نظامی را از طریق زمینی و هوایی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان به طور موقت متوقف کرد.»

درخواست مقامات قره باغ از جامعه جهانی
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۲:۵۷

مقامات قره باغ از جامعه جهانی خواستند استقلال این منطقه را به رسمیت بشناسند.

ممنوعیت حمل تجهیزات نظامی به منطقه درگیری توسط گرجستان
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۳۷

شورای امنیت ملی گرجستان هرگونه حمل و نقل تجهیزات نظامی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بدون داشتن اجازه ویژه ممنوع اعلام کرد.

درخواست سرویس امنیت ملی ارمنستان از مردم
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۳۵

سرویس امنیت ملی ارمنستان از مردم خواست تا زمان ادامه درگیری ها، از پهپاد‌ها استفاده نکنند.

نخست وزیر ارمنستان ترکیه را به جاه طلبی ارضی متهم کرد
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۳۳

«نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، ترکیه را به در سر داشتن اهداف جاه طلبانه ارضی برای بازسازی امپراطوری عثمانی متهم کرد.

تشدید درگیری‌ها در استپاناکرت و تخلیه مردم
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۳۰

تشدید درگیری‌ها در «خان کندی» «استپاناکرت» سبب شده تا خانواده‌ها و سالمندان با اتوبوس از شهر خارج شوند. مردم باقیمانده در شهر نیز در کنار دیوار‌های خانه‌ها پناه گرفته اند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2785513_137.mp4']
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از دفع حملات ارتش ارمنستان خبر داد
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۲۹

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد «دشمن روستا‌های ما را گلوله باران و پاسخی قاطع دریافت کرد.»

ارتش ارمنستان شب گذشته بیش از ۲۰ روستا و شهر جمهوری آذربایجان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد و در حال حاضر سه روستا را زیر آتش دارد.

باکو دیگر برای حل منازعه قره باغ صبر نمی کند
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۲۸

«الهام علی اف»، رییس جمهور جمهوری آذربایجان گفت «منازعه قره باغ باید همین حالا حل شود؛ باکو سی سال دیگر برای حل منازعه صبر نمی کند.»

وی در ادامه گفت «اطلاعاتی در زمینه درگیری شبه نظامیان خاورمیانه ای در نبردهای قره باغ در کنار نیروهای مسلح ارمنستان دارد.»

تماس مکرون با علی اف
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۲۰

«امانوئل ماکرون»، رییس جمهور فرانسه، با «الهام علی اف»، رییس جمهور آذربایجان تماس گرفته و خواستار آتش بس و احیای مذاکرات قره باغ شد.

بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۱۸

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، صبح امروز، از درگیری شدید در کل خط کنترل با ارمنستان در قره باغ کوهستانی خبر داد و نوشت «وضعیت همچنان متشنج است.»

درگیری شدید توپخانه ای در استپاناکرت
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۱۶

خبرنگار «ریانووستی»، از درگیری شدید توپخانه‌ها در «خان کندی» در «استپاناکرت» گزارش داد.

var player = videojs('player_490878_2784959',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2784959',{},function (data) {}); }));
استفاده از تسلیحات اسرائیلی در منازعه قره باغ
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۹:۳۷

براساس ویدئو‌های منتشر شده از درگیری ها در قره باغ، ارتش جمهوری آذربایجان از موشک «LORA»، در نبرد با ارمنستان استفاده می‌کند.

بیانیه وزارت دفاع ارمنستان
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۹:۰۹

وزارت دفاع ارمنستان صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای از سرنگونی ۲ جنگنده جمهوری آذربایجان در خط مقدم نبرد خبر داده و اعلام کرد «پدافند‌های ما توانستند ۲ فروند جنگنده جمهوری آذربایجان را سرنگون کنند.»

هشدار پمپئو به ترکیه در مورد منازعه قره باغ
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۹:۰۸

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد، ترکیه شبه نظامیانی را از سوریه برای جنگ در قره باغ وارد منطقه کرده تا برای جمهوری آذربایجان بجنگند. وی در ادامه ضمن هشدار به «آنکارا»، مدعی شد «چنین اقداماتی می‌تواند سبب بی ثباتی شود.»

ادعای بولتون در مورد رابطه تحولات قره باغ و بیماری ترامپ
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۸:۵۸

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، در گفت وگو با «سی ان ان»، مدعی شد «بیماری ترامپ و بستری شدنش می‌تواند بر شدت درگیری‌ها در قره باغ بیفزاید.»

تماس تلفنی وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۸:۵۵

«مولود چاووش اوغلو» و «المار محمد یاروف»، وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان طی تماس تلفنی به بررسی تحولات قره باغ پرداختند.

هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در ارمنستان
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۸:۵۳

سفارت آمریکا در «ایروان»، به شهروندانش هشدار داد از این شهر خارج نشوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *