اعلام آمادگی ۴ هزار نفر برای نامزدی انتخابات مجلس/ در حوزه اقتصاد تحول ایجاد خواهد شد

16:25 - 19 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۰۶۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: وزیر کشور با اشاره به دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس دهم در سال 94، گفت: تا به امروز پیش‌بینی می‌شود 4 هزار نفر خود را در معرض نامزدی انتخابات قرار داده باشند.
چهارهزار نفر تا امروز خود را آماده انتخابات کرده‌اندبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خود با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار، گفت: موضوع خبر و خبرنگاری با توجه به گسترش تکنولوژی‌های جدید دچار دگرگونی شده است و نسبت به همین پیچیدگی تکنولوژی نیز خود خبر نیز دچار تحول گشته است.

رحمانی فضلی بیان کرد: در حوزه خبررسانی، آگاهی‌بخشی، سرعت، تأثیرگذاری در جهت ایجاد حرکت در جامعه بسیار مفید هستند.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی وظیفه اصلی یک خبرنگار است که این آگاهی بخشی در سطح جامعه قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را افزایش می‌دهد.

وزیر کشور با اشاره به تحولات رخ داده در جوامع امروز  خاطر نشان کرد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به سرعت و سهولت اخبار در دسترس همه قرار دارد. من خودم در روز شاید تیترهای خبرهای گوناگونی را بخوانم که این موضوع حتما بر روی نگاه و رویکرد و تصمیم من تأثیرگذار خواهد بود.

رحمانی فضلی با اشاره به بحث آموزش در خبرنگاری گفت: لازم است متناسب با تکنولوژی‌های ایجاد شده آموزش‌های کمی و کیفی‌تری در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد به طور مثال باشگاه خبرنگاران توانست در طول سالهای گذشته نزدیک به 5 هزار خبرنگار را تربیت و آموزش دهد.

وی بیان کرد: امروز خبرنگاران از نظر کمی گسترش یافته‌اند که لازم است این اتفاق در حوزه کیفی نیز رخ دهد زیرا ما گاهی با خبرنگارانی مواجه می‌شویم که آموزش‌های لازم را ندارند و این موضوع از نحوه پرسش‌های آن‌ها مشخص است بنابراین موضوع آموزش امروز بسیار مهم است و باید به آن توجه کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: وظیفه اصلی خبرنگاران حقیقت یابی با رعایت امانتداری است که لازم است در این مسیر انصاف و عدالت را در نحوه ارائه اخبار خود رعایت کنند که متأسفانه در برخی از موارد این موضوع دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: خبرنگار باید دقت کند در نحوه ارسال و انتقال خبر حتما انصاف و عدالت رعایت شود زیرا در برخی موارد موضوع اتهامی مطرح می‌شود بدون اینکه امکان دفاع وجود داشته باشد و این مسئله باعث می‌شود مخاطب اعتماد خودش را از دست بدهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جلب اعتماد مخاطب باید هدف خبرنگار باشد، گفت: یک خبرنگار باید سعی کند با رعایت انصاف خبرها را در مسیر درست سوق دادن یک نهاد به مسیر صحیح ارائه کند.

وزیر کشور گفت: همه خبرنگاران باید در زمان ارائه اخبار اهداف کلان و کلی نظام مانند امنیت ملی و... را دنبال کنند و این موضوع را به عنوان خط مشی در روش و شیوه‌ها برگزینند.

وی تصریح کرد: همه باید توجه کنند و خداوند توفیق دهد که به وظایف خودمان در حوزه کاریمان به خوبی عمل کنیم.


وی درباره بحران اخیر نیز گفت: سیل در همه دنیا جاری می شود و یک امور غیر قابل پیش بینی است؛ باران شدید می‌شود و عوامل دیگر باعث می‌شود شدت گرفته و اتفاقی رخ دهد.

رحمانی فضلی بیان کرد: اما آن لحظه که مردم زیر سیل بودند برخی‌ها به دنبال مقصر می گشتند اما ما باید سعی کنیم در موقع بحران به دنبال کمک باشیم نه پیدا کردن مقصر؛ باید کمک کنیم تا بحران مدیریت شود.

این عضو کابینه دولت یازدهم تأکید کرد: باید به همین مسئله به عنوان یک کیس توجه کنیم و بدانیم که باید در این گونه مسائل چگونه برخورد کنیم اگر به دنبال مقصر هستیم یک هفته بعد از بحران باید جلسه آسیب‌شناسی تشکیل شود که آن مسائل را آنجا دنبال کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگر از صحبت‌های خود در نحوه ارتباط خود با خبرنگاران و خبرگزاری‌های مختلف گفت: من اصلا خبرنگاران را نمی شناختم که برخی می‌گویند من فقط با اصلاح‌طلبان مصاحبه می‌کنم، گاهی اگر سوالی شود و ارزش پاسخ داشته باشد من به آن پاسخ می‌دهم از آقای امیری نیز می‌خواهم دراین حوزه با معاونان فعال تر شوند.

رحمانی فضلی درباره دو انتخابات مهم در سال 94 گفت: ما دو انتخابات مهم را در شرایط خاص در سال 94 در پیش داریم که پیش بینی ها این است که چهار هزار نفر تاکنون خود را در معرض نامزدی انتخابات قرار داده‌اند و از نظر سیاسی پیش‌بینی می‌کنیم رقابت بسیار خوبی بین همه‌ی جناح‌ها اتفاق خواهد افتاد که ما باید سعی کنیم برای باشکوهتر شدن این رقابت در حوزه نظارت و اجرا زمینه‌های قانونی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان وزارت کشور درحوزه اجرا دنبال آماده سازی فضا هستیم و اعتقاد داریم باید فضایی به دور از هر گونه شایعه ، قانونی با حضور و مشارکت همه مردم برای یک انتخابات سالم ایجاد شود که در این مسیر خبرنگاران حتما می‌توانند نقش بسیار خوبی را هم در حوزه قانون‌گرایی و امنیت ایجاد کنند و ما هم از آنها انتظار داریم که این گونه رفتار کنند.

رحمانی فضلی درباره سفرهای استانی خود نیز گفت: من سعی می کنم سفرهای مرتبی را به استانهای گوناگون داشته باشم در سفر اخیر نیز به کرمان رفتم و چند بازدید انجام دادیم.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته‌ دولت گفت: به شهریور ماه نزدیک می‌شویم هفته دولت در این ماه قرار دارد همه می‌دانیم دولت در چه شرایط سختی عهده‌دار مسئولیت شد که ما از نظر سیاسی شاهد نوعی رقابت ستیزه جویانه ، اختلافات زیاد و دو گانگی بودیم و دشمن به این موضوع امید بسته بود همچنین از نظر اقتصادی تورم بسیار بالا و اوضاع نابسامانی را داشتیم و از نظر امنیتی اتفاقات مختلفی در اطراف کشور در حال رخ دادن بود.

وزیر کشور تصریح کرد: دولت در این شرایط سخت عهده‌دار مسئولیت شد و با تدبیر رئیس جمهور حمایت‌های مردم و هدایت‌های رهبری دولت توانست توفیقات خوبی را در حوزه کنترل تورم، ثبات اقتصادی، وجود انسجام، آرامش در کشور ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در حوزه احزاب ما شاهد فعالتر شدن احزاب در حوزه مطبوعات و روزنامه ها و در حوزه اجتماعی شاهد فعالتر شدن "NGO" ها هستیم و امروز رقابت بسیار خوبی در بین مطبوعات کشور به جز برخی موارد کوچک در حال جریان است.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: دولت در عرصه سیاست خارجی توفیقات خوبی را در حوزه منطقه‌ای و بین المللی بخصوص با توافق هسته‌ای به دست آورده است که امروز ما شاهد لغو تحریم‌ها و گسترش روابط عادی با کشورها هستیم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد حتما با سرمایه گذاری های صورت گرفته تحول و تغییری ایجاد خواهد شد.

وزیر کشور تصریح کرد: انتظار ما بعد از دو سال این است که به دور از هر گونه اغراق حقایق نسبت به عملکرد دولت گفته شود و انتقادها منصفانه باشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *