مرندی: هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

11:00 - 29 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۷۱۷۸
دسته بندی: سیاست
تحلیلگر مسائل بین­‌الملل گفت: غربی­‌ها خود را تمدن برتر می­‌دانند؛ به همین دلیل به خودشان اجازه دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را می‌‌دهند.
سید محمد مرندی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به دخالت برخی کشورهای غربی در امور داخلی کشورمان، عنوان کرد: کشور‌های غربی به خودشان اجازه می‌دهند در همه امور دخالت کنند به دلیل اینکه خودشان را برتر از بقیه می‌دانند.

مرندی با اشاره به اینکه دولت‌های غربی صد‌ها سال در دنیا استعمار کرده و استعمار می‌کنند، اظهار کرد: آن‌ها خودشان را محق و قبیله و تمدن برتر و می‌دانند. می‌بینیم که کشور‌های غربی در یمن همراه با رژیم سعودی چه کردند؛ در سوریه همراه با سعودی، ترکیه و اسرائیل چه کردند و در کشور‌هایی مثل لیبی، ونزوئلا، کوبا، افغانستان و عراق بیشترین نقض حقوق بشر را داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: در آمریکا شاهد این هستیم که پلیس این کشور براحتی مردم را بدون دادگاه و قاضی می‌کشد؛ اما سفیر آلمان در آمریکا، کلمه­‌ای درباره این اقدام صحبت نمی­‌کند؛ بنابراین مشخص است که این جنگ تبلیغاتی است.

مرندی افزود: اگر سفیر آلمان در مورد جنایات پلیس و نیرو‌های مسلح آمریکا در کشور خودشان و نه در کشور‌های منطقه ما، صحبتی می­‌کرد و بعد درباره اتفاقات داخلی ایران صحبت می­‌کرد، آن زمان می­‌شد گفت که شاید این اقدام کاملا سیاسی نباشد؛ اما این موضوع مثل روز روشن است.

کشور‌های دیگر اجازه دخالت در امور داخلی کشور ما را ندارند و این خلاف حقوق و مقررات بین­‌الملل است
این تحلیلگر دخالت کشور‌های غربی در امور داخلی ایران را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: به هرحال کشور‌های دیگر اجازه دخالت در امور داخلی کشور ما را ندارند و این خلاف حقوق و مقررات بین­‌الملل است.

مرندی بابیان اینکه اروپایی‌ها و غربی‌ها خود را تمدن برتر می‌دانند، ادامه داد: در دنیا مقررات و حقوق بین­‌الملل فقط روی شرقی­‌ها اعمال می­‌شود و کشور‌های غربی می‌­توانند هر کاری که دلشان می­‌خواهد انجام بدهند. به کشور‌های دیگر حمله کنند، تحریم کنند، از پهپاد برای آدم کشی استفاده کنند، قوانین بین­‌المللی و تجاری را به نفع خودشان وضع کنند و با این وجود طلبکار هم هستند و خودشان را مافوق قانون می­‌دانند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *