سخنگوی وزارت دفاع چین: گزارش پنتاگون از چین نمونه‌ای از اتهام زنی و سیاه نمایی آمریکاست

20:37 - 23 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۵۶۸۷
سخنگوی وزارت دفاع چین با واکنش به گزارش توسعه نظامی و امنیتی چین توسط وزارت دفاع آمریکا گفته است که موضوع این گزارش نمونه‌ای از سیاه نمایی چین از سوی آمریکاست.

- سخنگوی وزارت دفاع چین روز یکشنبه ضمن واکنش به گزارش توسعه نظامی و امنیتی چین توسط وزارت دفاع آمریکا با بیان این که موضوع این گزارش نمونه دیگری از اتهام زنی و سیاه نمایی چین از سوی آمریکاست، افزود: آمریکا در ۲۰ سال گذشته پیوسته با انتشار چنین گزارش هایی، قلدری و رویکرد تحریک آمیزی از خود نشان داده و به شدت روابط نظامی دو کشور را خدشه دار کرده است.

«وو چیان» همچنین به تحریف روابط میان حزب کمونیست و ارتش چین در این گزارش و جوسازی درباره «تهدید نظامی چین» اشاره کرد و گفت: طبق قانون اساسی جمهوری خلق چین، ارتش آزادیبخش خلق چین تحت رهبری حزب کمونیست کشور قرار دارد و نیرو‌های مسلح جمهوری خلق چین به مردم کشور متعلق و تابع است.

وی با یادآوری اینکه چین بر راه توسعه صلح آمیز و سیاست دفاعی نظامی پایبند است اظهار کرد: توسعه قدرت نظامی کشور کاملاً برای حفظ حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه خود صورت می‌گیرد و علیه هیچ کشور دیگری نیست و تهدیدی علیه هیچ کشوری نخواهد بود.

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه بر این که آمریکا در ۲۰ سال گذشته، جنگ‌ها و عملیات نظامی غیرقانونی زیادی علیه کشور‌هایی همچون عراق، سوریه و لیبی برپا کرده که موجب کشته شدن بیش از ۸۰۰ هزار و آواره شدن میلیون‌ها نفر دیگر شده است، اضافه کرد: واقعیات سال‌های اخیر ثابت کرده است آمریکا برپاکننده اصلی ناآرامی و آشفتگی در مناطق مختلف، ناقض نظم بین المللی و تخریب کننده صلح جهان بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *