توزیع بسته‌های کمک مؤمنانه، بهداشتی و فرهنگی در جریان رزمایش ذوالفقار ۹۹

13:02 - 22 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۵۱۷۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش با بیان اینکه توزیع بسته‌های کمک مؤمنانه، بهداشتی و فرهنگی در این رزمایش داشتیم، گفت: برپایی بیمارستان‌های صحرایی هم در این رزنمایش انجام شد.
- امیر دریادار دوم شهرام ایرانی در یک مصاحبه زنده از محل برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹، گفت: این رزمایش در سه مرحله طرح ریزی و اجرا شد که در مرحله اول اشراف اطلاعاتی و فاز تاکتیکی را داشتیم.

وی ادامه داد: در مرحله اصلی فاز اقدامات گرم بود، شروع آن با عملیات پیچیده آب خاکی همراه بود که با مشارکت نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

ایرانی اظهار داشت: بحمدالله مراحل این رزمایش منطیق بر راهبرد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا در آمد و اهداف پیش بینی شده در روز اول حاصل شد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تأکید کرد: نکته مهم در این رزمایش ،حضور نیر‌های جوان، زبده و کارآمد بود، برخی از این نیرو‌ها برای اولین بار تجربه حضور در عملیات در صحنه رزم را داشتند.

وی تصریح کرد: بکارگیری تجهیزات بومی و ایرانی از دیگر نکات مهم این رزمایش بود.

ایرانی اظهار داشت: فاز پرتاب‌ها در روز دوم این رزمایش اجراشد، که پرتاب انواع موشک‌ها از یردریایی‌ها، پرتاب موشک‌های ساحل به دریا و سطح به سطح به اهداف شناور سطحی و موشک سطح به هوا که توسط نیروی پدافند هوایی برعلیه هدف نیروی نارنجیِ بخش متخاصم را ایفا می‌کرد، انجام شد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تصریح کرد: تمام پرتاب‌ها به طور دقیق به اهداف‌شان اثابت کردند، به ویژه در بحث قدرت انهدامی، اهدافشان را به خوبی مورد انهدام قرار دادند.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تأکید کرد: رونمایی از پهباد دور پرواز «سیمرغ» را داشتیم، که هدفی با بیش از هزار کیلومتر را درعمق دریا برایش تعبیه شده بود، بحمدالله باهدایت دقیق به محل مورد نظر رسید و بابرد هوشمند هدف را مورد اثابت قرار داد.

وی تصریح کرد: همچنین پهباد «کمان» نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به دست توانمند عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده بود در این رزمایش رونمایی شد.

ایرانی اظهار داشت: در حوزه زیرسطحی، زیردریایی را داشتیم که اولین تجربه رزمایشی و عملیاتی این زیر دریایی در صحنه رزم بود، یک پرتاب موشکی هم از زیرسطح به سطح داشتیم.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تصریح کرد: نمایش قدرت را در روز پایانی این رزمایش داریم، که در انتهای آن رژه دریایی را با حضور مقامات بلند پا به نظامی خواهیم داشت.

ایرانی ادامه داد: در طول مدت رزمایش مباحثی را در قالب کمک‌های مؤمنانه و مردم یاری در قالب بسته‌های بهداشتی و فرهنگی داشتیم.

اظهارداشت: برپایی بیمارستان‌های صحرایی و اعزام پزشکان و تجهیزات برای نیازمندی به مردم منطقه از دیگر اقدامات ما در این رزمایش بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *