کنکور سراسری افغانستان پس از ۴۵ روز به پایان رسید

16:39 - 21 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۹۶۶
کنکور سراسری افغانستان با وجود بروز مشکلات فراوان از جمله شیوع ویروس کرونا بالاخره برگزار شد و در نهایت پس از ۴۵ روز به پایان رسید.

- کنکور سراسری افغانستان پس از ۴۵ روز فرآیند برگزاری بالاخره امروز جمعه با حضور ۱۰ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در کابل پایتخت به پایان رسید.

دلیل طولانی شدن فرایند کنکور در کشور افغانستان وجود مشکلات امنیتی و نبود جا و امکانات کافی برای برگزاری این آزمون و همچنین گسترش ویروس کرونا بود که در نهایت و پس از تلاش‌های زیاد یک‌ونیم ماه پیش این روند آغاز و امروز به پایان رسید.

از این رو اداره ملی امتحانات کنکور افغانستان با اعلام این موضوع که دوره پایانی امتحان امروز در کابل برگزار شده است و به هر دلیلی افراد نتوانستند در این دور و در روز‌های گذشته در این آزمون حاضر شوند، شرکت کردند.

اسامی پذیرفته شدگان این رقابت طولانی هفته اول مهر ماه اعلام خواهد شد. رقم کل داوطلبان شرکت کننده طی فرایند آزمون سراسری افغانستان ۲۲۰ هزار نفر اعلام شد.

عبدالقدیر خموش، رییس اداره ملی امتحانات افغانستان نیز روند کنکور سراسری را پایان یافته اعلام و اظهار کرد: از فردا در باره اعلام نتایج تمرکز خواهند کرد.

وی افزود: هرچند روند آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش‌هایی مواجه بود،، اما با اتخاذ تدابیر، این روند با موفقیت به پایان رسید.

گفتنی است؛ امسال میزان داوطلبان نسبت به پارسال بیش‌تر بود، اما با بکارگیری سیستم‌ها و روش‌های موثر، این روند بخوبی به پایان رسید و شمار تمام داوطلبان کنکور سراسری به ۲۲۰ هزار نفر رسیده است.


برچسب ها: کنکور سراسری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *