رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واعظی: ماندن مردم در بورس و عدم ریزش سهام برای دولت اهمیت دارد

14:53 - 19 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۴۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس دفتر رییس جمهور درخصوص برنامه‌های دولت برای حمایت از بازار سرمایه با تاکید براینکه نباید با بورس هیجانی برخورد کرد، گفت: ماندن مردم در بورس، سودآوری و عدم ریزش سهام برای دولت اهمیت اساسی دارد.
-  طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت  در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای دخالت دولت در بازار بورس، تصریح کرد: دولت دخالت مستقیم ندارد و براساس قانون حتی رییس سازمان بورس اوراق بهار هم نمی‌تواند در مسایل این بازار سرمایه دخالت کند بلکه تنها شورای عالی بورس که از همه حوزه‌های مختلف و بخش خصوصی در آن حضور دارند، در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

 واعظی با اشاره به اینکه حتی زمانیکه مقام معظم رهبری سهام عدلت را آزاد کردند، این اجازه را به شورای عالی بورس دادند، افزود: دولت تنها از سرمایه مردم صیانت و مراقبت کرده و به اجرایی شدن سیاست‌های شورای عالی بورس کمک می‌کند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند مدعی شود که بازار بورس آن همیشه مثبت است، اظهار داشت: طبیعت بورس، منفی و مثبت شدن در زمان‌های مختلف است و مهم مثبت شدن جمع نموداری این منحنی است.

 واعظی افزود: رسانه‌ها و صداوسیما باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند چراکه در تمام دنیا بورس به عنوان بازار کوتاه مدت عمل نمی‌کند و نگاه به بورس آینده نگری نسبت به شرکت‌ها است و سرمایه گذاران در بورس همانند مالک در آن شرکت شریک می‌شوند و پس از صبر ۶ ماهه تا یک ساله، سود خوب و مناسبی خواهند داشت.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: حرکت به سمت خرید یک سهم خاص که از حدی رشد کند و یک حباب و رشد کاذب بوجود آید و یا اینکه در یک دوره براساس تبلیغات منفی و برخی سخنان سیاسی در داخل همه در صف فروش آن قرار گیرند، اشکال دارد.

وی ادامه داد: اگر در فروش و خرید هیجانی برخورد نکنیم، قطعا همه سود می‌برند و تجربه در دنیا و داخل ثابت کرده که بازار سرمایه باید مشارکت خرد و کلان را داشته باشد و در میان مدت و بلند مدت سود آور باشد.

رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه در پاسخ به سوالی درباره نتایج ششمین جلسه شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه با اشاره به اهمیت گسترش روابط با همسایگان در همه دولت‌ها و در زمینه‌های مختلف، گفت: حجم روابط در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزها، حدود ۸۰ درصد کاهش یافته بود.

 واعظی افزود: با برگزاری ششمین جلسه شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه، تمامی ابعاد محتلف بحث و تبادل نظر شد و روسای جمهور تاکید کردند که وزرا و روسای کمیسیون‌های مشترک تلاش کنند تا حجم روابط بین دوکشور در سال تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
 
 

رییس دفتر رییس جمهور روابط بانکی، گمرکی، انرژی، صادرات و سرمایه گذاری را از دیگر محور‌های مذاکرات این نشست برشمرد و تصریح کرد: دو کشور مذاکرات مثبت و اراده جدی برای گسترش همکاری‌ها داشتند و تصمیم گرفته شد، کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته‌ای در این کمیسیون برای رفع موانع در آینده نزدیک تشکیل شود.

 واعظی درباره معرفی گزینه نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوع در حال بررسی است و تلاش می‌کنیم فردی معرفی شود که در نهایت در مجلس تایید صلاحیت شود و الان تا پنج گزینه به رئیس جمهور معرفی شده که امیدواریم تا هفته بعد به جمع بندی نهایی برسیم.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت خودرو در روز‌های گذشته به بحث‌های انجام شده در ستاد اقتصادی دولت و دغدغه دولت و رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد: دکتر روحانی پس از مطالعه گزارشات، به وزارت صمت دستور دادند در مساله گرانی‌ها به طور عام و همچنین گرانی خودرو که از حالت عادی خارج شده است، متمرکز شوند و کارخانجات خودروسازی موظف هستند تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.

 واعظی افزود: امروز بحث خودرو بیشتر به دلالی‌ها و واسطه گری‌ها بازمی گردد که باید جلوی این کار گرفته شود و وزارت صمت اقدامات خود در این زمینه را آغاز کرده است و در جلسه بعدی ستاد اقتصادی دولت گزاراشات ارایه می‌شود تا با انجام اقدامات مناسب بازار خودرو آرام شود.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *