تلاش ابوظبی بمنظور صدور قطعنامه اتحادیه عرب درحمایت از سازش

21:39 - 18 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۲۱۷
طبق اظهارات یکی از مقامات فلسطینی، امارات در تلاش برای صدور قطعنامه اتحادیه عرب درحمایت از سازش است.

- طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، ابوظبی تمامی تلاش خود را در آستانه نشست اتحادیه عرب که قرار است در سطح وزرای خارجه فردا (چهارشنبه) برگزار شود، بکار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ پیش از این درخواست سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) برای برگزاری نشست فوق‌العاده برای بررسی عادی‌سازی روابط امارات و رژیم اسرائیل با بی توجهی اتحادیه عرب مواجه شده و خشم مقامات فلسطینی را موجب شده بود.

اتحادیه عرب در آن زمان اعلام کرد که نشست فوق‌العاده‌ای در کار نخواهد بود و نشست‌های این اتحادیه طبق روال عادی برگزار خواهد شد.

در حال حاضرنشست دوره‌ای اتحادیه عرب از روز دوشنبه با حضور نمایندگان کشور‌های عربی آغاز شده و قرار است فردا در سطح وزرای خارجه از طریق ویدئو کنفرانس ادامه کار دهد، اما باز هم کشور‌های امارات و بحرین کارزار فشار خود را برای اینکه نامی از امارات برده نشود، آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر نیز یک مقام فلسطینی اعلام کرده است که، فلسطین طرح خود را روز دوشنبه به دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرده بود تا در نشست نمایندگان بررسی شود، اما بررسی نشد.

وی اظهار کرده است که؛ طرح فلسطین امروز (سه شنبه) نیز خارج از نشست‌های رسمی میان اعضا بررسی شد.

این مقام فلسطینی اضافه کرد: فلسطین خواستار اضافه شدن بندی در جدول کاری اتحادیه عرب شده بود تا در خصوص مسأله سازش بحث و بررسی شود، اما امارات و بحرین با گنجانده شدن چنین بحثی مخالفت کرده و هیچ کشور عربی دیگر نیز از این طرح حمایت نکرده‌اند بلکه دو کشور مغرب و موریتانی جانب بحرین و امارات را گرفته‌اند.

وی ادامه داد: برخی کشور‌های عربی به فلسطینی‌ها اعتراض کرده‌اند که نباید سبب بروز اختلاف در اتحادیه عرب شوند و مسأله فلسطین نباید عامل اختلاف در این اتحادیه همچون لیبی و یمن شود.

این مقام فلسطینی گفت: دبیرخانه اتحادیه عرب نیز به فلسطینی‌ها گفته است که قصد ندارد قطعنامه‌ای علیه سازش صادر کند چرا که باعث چند دستگی در اتحادیه عرب می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *