ترکیه: انتقال سفارت کوزوو به قدس اشغالی نقض صریح قوانین بین‌المللی است

18:34 - 17 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۸۷۱
وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای با ناامیدکننده خواندن انتقال سفارت کوزوو به قدس اشغالی آن را نقض صریح قوانین بین‌المللی دانست.

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون تصمیم کوزوو برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به قدس اشغالی تاکید کرد: حتی فکر کردن مسئولان کوزوو به چنین اقدامی که نمایش دهنده نقض صریح قوانین بین‌المللی است، بسیار ناامید کننده است.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیه از جمله نخستین کشور‌هایی محسوب می‌شود که کوزوو را به رسمیت شناخته است و از آن حمایت کرد، اما هرگز این موضوع را درست نمی‌داند که عملیات شناسایی کشور کوزوو به شیوه‌ای غیرقانونی و به ویژه بر پایه رنج و محنت‌های ملت فلسطین تحت اشغال رژیم صهیونیستی انجام شود.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه، آمده است که بارهاو در بسیاری از قطعنامه‌های بین المللی تاکید شده که تنها راه حل منازعه فلسطینی اسرائیلی، تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است و از این رو ترکیه از مسئولان کوزوو درخواست می‌کند که به قطعنامه‌های بین المللی پایبند باشند و از این رو اقدامی که ممکن است به جایگاه و وضعیت تاریخی و قانونی قدس لطمه‌ای وارد کند، اجتناب ورزند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *