رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد/ افزایش ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران

19:47 - 14 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۲۸۴۵
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از افزایش ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران خبر داد.

 طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته است، آژانس اتمی از افزایش میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران خبر داده است.

براساس این گزارش؛ میزان این ذخائر در حال حاضر ۲ هزار و ۱۵ کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین‌المللی ۵۳۴ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود می‌افزاید: میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای برجام است.

از این رومیزان ذخائر آب سنگین ایران برای نخستین بار پس از اعلام کاهش تعهدات این کشور به مفاد توافق هسته‌ای در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در گزارش خود از رسیدن میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از ۱۰ برابر میزان مجاز در برجام خبر داده است.

موضوع دیگری که در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شده است، اجازه ایران برای دسترسی به ۲ سایت بود که این سازمان مدعی شده است که؛ ایران اجازه دسترسی به یکی از این دو سایت را برای نمونه‌برداری‌های محیطی داده است.

گفتنی است؛ طبق ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازرس‌های این سازمان طی روز‌های آینده در ماه سپتامبر و در تاریخی که بر سر آن با ایران توافق حاصل شده است از سایت دیگر نیز دیدن کرده و نمونه‌برداری‌های لازم را انجام خواهند داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *