مظفر: رژیم آ‌مریکا نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های شورای امنیت دخالت کند

22:01 - 10 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۱۷۰۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رژیم آ‌مریکا اولین عضوی بود که تعهدات خود درباره برجام را نقض کرد و کشوری که اینگونه بی‌محابا تعهدات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد نمی‌تواند در تصمیم گیری‌های شورای امنیت خود را دخیل کند.

مظفر: رژیم آ‌مریکا نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های شورای امنیت دخالت بدهدحسین مظفر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تلاش رژیم آمریکا برای فعال‌کردن سازوکار برجامی موسوم به «مکانیسم ماشه»، اظهار کرد: رژیم آمریکا طی سال‌های گذشته از برجام خارج شد و عضوی که از برجام خارج بشود حق ندارد و نمی‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با شرایط کنونی اروپایی‌ها هم نمی‌توانند این چنین تصمیمی درباره مکانیسم ماشه بگیرند، گفت: رژیم آ‌مریکا اولین عضوی بود که تعهدات بین‌المللی خود را درباره برجام نقض کرد و کشوری که اینگونه بی‌محابا تعهدات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد نمی‌تواند در تصمیم گیری‌های شورای امنیت سازمان ملل خود را دخالت بدهد.

 
آمریکا که در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خارج شد، در ماه‌های اخیر تلاش خود را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه سازمان ملل تشدید کرده است.
 
واشنگتن پس از شکست قطعنامه پیشنهادی اش مبنی بر تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی علیه ایران، درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *