رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین است

7:47 - 05 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۳۹۱
رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع پاکستان با نکوهش عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو گفت: اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام و حقوق ملت فلسطین است.

- مولانا «حامد الحق» که پس از کشته شدن پدرش ریاست حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه سمیع) را برعهده گرفته است روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای بر تداوم حمایت از فلسطین تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل را رد کرده و بر حمایت از نبرد مردم فلسطین علیه اشغالگران تاکید می‌کنیم.

این شخصیت مذهبی پاکستان گفت: کشورهایی که در مسیر برقراری روابط با صهیونیست‌ها گام برمی دارند در حقیقت مرتکب خیانت به امت اسلامی به ویژه حقوق مردم فلسطین شده‌اند.

تصمیم امارات برای برقراری روابط عادی با رژیم صهیونیستی با واکنش شدید مردم، دولت و احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان همراه بوده است.

مسلمانان پاکستان طی روزهای گذشته در شهرهای مختلف این کشور با برگزاری گردهمایی و تظاهرات ضدصهیونیستی، تصمیم امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

وزارت امورخارجه پاکستان نیز در موضع گیری آشکار با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از تحقق کامل حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت، در واکنش به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی این اقدام را دارای پیامد زیادی دانست .

پیش‌تر مولانا «فضل الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در پاکستان نیز با سرزنش توافق ابوظبی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: امارات عروسک خیمه شب بازی آمریکا است و هرگز در جایگاهی نیست که بخواهد برای فلسطین تصمیم بگیرد.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: فلسطین پاکستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *