واعظی: حدود ۱۰۰ نوع واکسن داخلی در حال ساخت است

14:28 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۴۲۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس دفتر رییس جمهور گفت: جزو کشور‌هایی هستیم که همزمان واکسن می‌سازیم و قطعا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را برای آینده خریداری می‌کنیم و درباره واکسن روسی نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود که این واکسن یا انواع واکسن‌های دیگر خریداری شود.
 واعظی: در حدود یکصد نوع واکسن در کشور در حال ساخت است -  طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی روز چهار شنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت،درباره ادعای جدید وزیرخارجه آمریکا و طرح مساله شکایت از جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد بدلیل نقض توافق هسته ای، تاکید کرد: آمریکا از زمان خروج از برجام همواره در تمام اقدامات حقوقی شکست خورده است و اینگونه ادعا‌ها نیز هیچ پایه و اساس حقوقی ندارد.
 
 
وی افزود: آمریکا به دنبال این است که از یک بند قطعنامه ۲۲۳۱ که مبتنی بر برجام است، استفاده کند چراکه در آن زمان یکی از اعضای برجام بوده است و اسم آمریکا آمده و الان می‌توان از یکی از بند‌ها استفاده کرد که به نظر می‌رسد، روسیه، چین و کشور‌های اروپایی موافق نیستند و این شکست دیگری برای امریکا خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره بکاری گیری مکانیسم ماشه توسط آمریکا تصریح کرد: این کشور نمی‌تواند چنین اقدامی انجام دهد چراکه به صورت علنی اعلام کرده که از برجام خارج شده است و به تعهدات نیز عمل نمی‌کند.
 
 

 واعظی خاطرنشان کرد: تقریبا همه حقوقدانان در سراسر دنیا معتقدند که آمریکا در طرح بکارگیری مکانیسم ماشه به دنبال این است که در شرایط کنونی که وضعیت آقای ترامپ در انتخابات خیلی ضعیف است و طبق نظر سنجی‌ها از رقیب خود بسیار پایین‌تر است، با یک سری کار‌های تبلیغاتی همانند اقدامات درباره امارات و رژیم صهیونیستی، افکار عمومی را تغییر دهد و بکار گیری مکانیسم ماشه امکان پذیر نیست.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا برای جمهوری اسلامی ایران تفاوتی دارد که چه فردی در آمریکا بر سر کار بیاید، گفت: برای ما فرقی ندارد و جمهوری اسلامی ایران سیاست اصولی خود را پیگیری می‌کند.

وی درباره ادعای توقیف چهار کشتی حامل نفت ایران توسط آمریکا، تاکید کرد: کشتی و پرچم متعلق به ایران نیست و محموله‌ای است که دیگران خریده اند. نفت در آب‌های بین المللی و بخش‌های مختلف خرید و فروش می‌شود و ما محموله‌های فروخته شده نفت را دنبال نمی‌کنیم.

خبرنگاری درباره اظهارات آقای آشنا مبنی براینکه در گزارشات به رییس جمهور، تعداد کشته شدگان آبان ماه نامعلوم است و عددی در این زمینه نداریم و اینکه آیا در این زمینه اطلاع رسانی جامعی انجام خواهد شد، گفت: در این زمینه اطلاع رسانی انجام شده است و گزارش‌های رسیده به رئیس جمهور و تعداد کشته شدگان اعلامی صحیحی است و اگر آقای آشنا عددی ندارند، بحث دیگر است.

رییس دفتر رییس جمهور درخصوص خریداری واکسن روسی کرونا با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است واکسن‌هایی را که در دنیا ساخته می‌شود، رصد می‌کند، تاکید کرد: الان در حدود یکصد نوع واکسن در کشور در حال ساخته شدن است که درحدود بیست و هشت عدد از این واکسن‌ها از مرحله حیوانی عبورکرده است و انواع مختلف دارد.

واعظی ادامه داد: جزو کشور‌هایی هستیم که همزمان واکسن می‌سازیم و قطعا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را برای آینده خریداری می‌کنیم و درباره واکسن روسی نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود که این واکسن یا انواع واکسن‌های دیگر خریداری شود.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد: دولت همواره تلاش زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان و حقوق بگیران با درآمد کم انجام داده است تا بتدریج حقوق این دسته از افراد جامعه افزایش یابد و دکتر روحانی نیز در جلسه دولت دستور داد که آقای شریعتمداری این کار را از امروز شروع کند و از امروز حکم‌ها زده می‌شود.

 واعظی تصریح کرد: سیاست کلی رئیس جمهور و دولت، افزایش حقوق بازنشستگان و حقوق بگیران با درآمد پایین است.

رییس دفتر رییس جمهور درباره نقشه راه اقتصادی کشور برای سال هشتم فعالیت دولت، تصریح کرد: کار بزرگی کردیم تا براساس تجربیات گذشته برای یک سال آینده یک سند بسیار مهم تدوین شود که در ستاد اقتصادی دولت پس از بحث و بررسی، ابعاد مختلف آن دیده شد و در آینده نزدیک در دولت مطرح می‌شود و امیدوارم رئیس جمهور این سند را در هفته دولت اعلام کند.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *