شکست آمریکا، حقانیت ایران را در برجام ثابت کرد

10:35 - 30 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۱۹۲
دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان اعلام کرد که شکست خفت‌بار آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران حقانیت ایران و شرمساری آمریکا در رابطه با توافق جامع قدرت های هسته ای جهان با ایران (برجام) را ثابت کرد.

- «محمدحسن جعفری» گفت که شکست آمریکا در رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل حقانیت ایران را در برابر آمریکا ثابت کرد، کشوری که طی ۴۰ سال ظالمانه علیه مردم این کشور بزرگ اسلامی تحریم وضع کرده و در ابعاد مختلف بر آنها فشار وارد کرده است.

وی، سیاست‌های تبعیض‌آمیز، نژادپرستانه و یکجانبه گرایانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را علت اصلی شکست آن کشور دانست، زیرا جهان و حتی خود مردم آمریکا از تصمیم‌های یکجانبه و غیرانسانی ترامپ و دولت آمریکا خسته شده اند.

جعفری خطاب به آمریکایی‌ها گفت که دولت مردان آنها بدانند که دنیا از سیاست‌های ظالمانه به ستوه آمده که حتی متحدان خودشان نیز از سیاست آمریکا بیزار شده‌اند و علیه خواسته دولت آمریکا رای می دهند.

به باور دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان، آمریکا طی چند سال اخیر در مذاکراتی که با ایران در خصوص برجام انجام داد، آشکار شد که از منطق مذاکرات ضعیف برخوردار است و تنها از منطق زور، چپاول، غارت و تجاوز به حریم ملت‌ها و کشورها استفاده می کند.

این آگاه سیاسی افغانستان گفت که نظر به درخواست مکرر آمریکا شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را در راستای ادامه تحریم‌های تسلیحاتی ایران برگزار کرد که در این نشست دنیا شاهد بود که آمریکا با شکست غیرقابل تصور مواجه شد.

جعفری گفت که این فضاحت و بی آبرویی دولت آمریکا در سازمان ملل متحد این کشور را در جهان رسوا کرد و در این رای‌گیری، کشور کوچک دومنیکن تنها متحد آمریکا باقی‌ماند و دیگر کشورهای جهان یکدست در مقابل این سیاست تبعیض آمیز قرار گرفتند.

به گفته این آگاه افغان، آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل کذب ادعای همیشگی خود که می گفت دنیا با این کشور هماهنگ است، ثابت کرد و تنهایی خود را به نمایش گذاشت.

این عملکرد آمریکا بطور واضح بیانگر اقدامات ضدبشری و غیرانسانی آمریکا را نشان می دهد که ادعاهای حقوق بشری و انسان دوستی آن کشور تنها بلوف و دروغ برای فریب افکار عمومی جهان است.

رئیس حزب رفاه ملی افغانستان رای گیری و شکست اخیر آمریکا علیه ایران را سیلی محکمی توصیف کرد که به صورت آمریکا زده شد و با این کار دنیا به آمریکا "نه" گفت و به سیاست های تک محورانه آمریکا پاسخ رد داد.

وی از مردم آمریکا خواست تا علیه دولتی ایستادگی کند که این کشور را به انزوای کامل بین المللی برده و به مردم آمریکا ضربه‌های جبران ناپذیری وارد کرده است.

جعفری از سیاست مداران آمریکا که می خواهند درآینده این کشور را رهبری کنند خواست که از عملکردهای شرم آور ترامپ عبرت گرفته و در آینده از این روش سیاست دست برداشته از روش معتدل میانه روی، همسویی و احترام و منافع متقابل با کشورها برخورد کنند.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: برجام امریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *