دولت افغانستان موانع را از مسیر مذاکره با طالبان برداشته است

9:24 - 25 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۷۰۷
مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی اظهارداشت که دولت تمام موانع را از مسیر مذاکره با طالبان برداشته است و با موضع واحدی به این مذاکرات می‌رود.

-«وحید عمر» مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که دولت با مواضع واحد و برنامه مشخصی به مذاکرات مستقیم با طالبان خواهد رفت.

وی در کابل اظهارداشت که دولت افغانستان تمامی موانع را از مسیر مذاکره با طالبان برداشته است.

رئیس اداره ارتباطات عمومی و راهبردی ریاست جمهوری افغانستان گفت که طالبان رفتار خشونت آمیز دارند و در آغاز مذاکرات بین‌‌الافغانی تاخیر بوجود آمده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که زمان دقیق سفر هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان به قطر برای مذاکره با طالبان مشخص نیست و البته گفته می‌شود که هیئت مذاکره کننده افغانستان مورد پذیرش تمام طرفهای این کشور نیست.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز چندی قبل گفته بود که این گروه آماده است طی یک هفته پس از آزادی زندانیان طالبان مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهارداشت که دور نخست مذاکرات در دوحه قطر برگزار می‌شود و پس از آن با مشورت دو طرف مکان دیگری برای پیشبرد گفت‌وگوها انتخاب خواهد شد.

پیش از این نیز برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که مذاکرات دولت و طالبان در 16 اگوست (26 مرداد) در قطر برگزار می‌شود.

وزارت دولت در امور صلح افغانستان اوایل فروردین ماه سالجاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئتی 21 نفره از دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان تعیین شده است.

بر اساس این بیانیه، هیئت مذاکره کننده با طالبان به سرپرستی «معصوم استانکزی» رئیس سابق امنیت ملی پس از دقت فراوان و مشورت با جناح‌ها و اقشار تاثیرگذار جامعه در افغانستان تعیین شده است.

برخی از سیاسیون، احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان اما هیئت دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان را فراگیر نمی‌دانند و می‌گویند که این افراد توانایی لازم را ندارند.

تسنیم


برچسب ها: افغانستان طالبان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *