نماینده مجلس یازدهم: جریان‌سازی اخیر سازمان ملل درباره ایران تحت فشارهای آمریکا بود

9:11 - 27 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۹۳۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
نماینده مجلس یازدهم گفت: جریان سازی‌هایی که اخیرا دبیر کل سازمان ملل متحد درباره نقش ایران در حملات یمن به عربستان بر زبان آورد، تحت فشارهای آمریکا و برای دوشیدن بیشتر آل سعود بود.

نماینده مجلس یازدهم: دروغ‌های دبیرکل سازمان ملل تحت فشارهای آمریکا گفته شدمحمدصالح جوکار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص نقش ایران در حملات یمن به عربستان سعودی، گفت: جریان سازی‌هایی که اخیرا دبیر کل سازمان ملل متحد درباره نقش ایران در حملات یمن به عربستان بر زبان آورد، تحت فشارهای آمریکا و برای دوشیدن بیشتر آل سعود بود.

وی افزود: در شرایطی که آمریکا با بحران داخلی بسیار سنگینی مواجه شده است، اما شاهد هستیم که آنها سعی می کنند با فشار بر سازمان ملل، اخباری جعلی را در رسانه های جهان بازتاب بدهند تا از این طریق به نوعی حواس‌ها از آنچه در آمریکا می گذرد به نقطه دیگری معطوف شود.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد با استناد به دروغ هایی که دبیر کل سازمان ملل در مورد نقش ایران در حمله به عربستان بر زبان آورد، بهانه ای را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دست و پا کند.

وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار بیانیه‌ای در رد ادعا‌های اخیر دبیرخانه سازمان ملل متحد، نوشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعا‌های دبیرخانه سازمان ملل متحد که به نظر می‌رسد تحت فشار‌های سیاسی رژیم‌های آمریکا و عربستان صورت گرفته، مراتب نگرانی عمیق خود را در قبال استفاده ابزاری از دبیرخانه سازمان ملل متحد برای اهداف سیاسی ابراز می‌دارد. بیشتر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *