کارشناس مسائل غرب آسیا: مذاکره آمریکا با عراق برای دیکته مطالبات واشنگتن به بغداد است

10:47 - 21 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۷۸۴۳
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مذاکره آمریکا با عراق، دیکته مطالبات از سوی واشنگتن به بغداد است، گفت: طبعاً آمریکایی‌ها در این مذاکرات شرکت نکرده‌اند که درباره خروج‌شان چیزی بشنوند بلکه درباره چگونگی ماندن خود بحث خواهند کرد.
آغاز مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آغاز مذاکرات راهبردی آمریکا با عراق از امروز، اظهار داشت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند تا هم‌زمان با تشکیل دولت جدید در عراق، از همین ابتدا بتوانند دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را به این کشور تحمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها به‌نوعی دنبال محکم کردن جای پای خود در عراق هستند، افزود: این مذاکره قطعاً یک‌طرفه است و آمریکا خواهان تحمیل مطالبات خود به‌طرف عراقی است و آن‌ها می‌خواهند از همه اهرم‌های فشار استفاده کنند تا طرف عراقی مجبور شود همه خواسته‌های‌شان را بپذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: طبعاً آمریکایی‌ها در این مذاکرات شرکت نکرده‌اند که درباره خروج‌شان چیزی بشنوند بلکه درباره چگونگی ماندن خود بحث خواهند کرد و هر اتفاقی که بیفتد تعداد بیشتری از نیرو‌ها و امکانات خود را در عراق نگه می‌دارند.

کوشکی عنوان کرد: در حقیقت مذاکرات راهبردی آمریکا با عراق، دیکته مطالبات از سوی آمریکا به‌طرف عراقی‌هاست و این‌طور نیست که دو طرف متوازن مشغول دادوستد امتیازات باشند.
 

برچسب ها: محمدصادق کوشکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *