رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارشناس مسائل غرب آسیا: آمریکا درصدد احیای داعش و مدیریت این گروهک تروریستی است

22:01 - 19 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۷۳۳۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا درصدد احیای داعش و مدیریت این گروهک تروریستی در منطقه غرب آسیاست، گفت: آمریکا به این سادگی‌ها دست از سر داعش برنمی دارد.

جعفر قنادباشیجعفر قنادباشی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه آمریکا با صرف هزینه‌های سنگین داعش را ایجاد کرد و این موضوعی است که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به آن اعتراف کرده اند، گفت: آمریکا به این سادگی‌ها دست از سر داعش برنمی دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا درصدد احیای داعش و مدیریت این گروهک تروریستی در منطقه غرب آسیاست، گفت: داعش از ۸۰ کشور جهان عضو دارد و آمریکا برای تأمین منافع خود دست بردار این گروهک نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تحرکات نظامیان و ادوات آمریکایی‌ها که در شمال عراق و سوریه که رصد و ثبت شده اند، نشان می‌دهد که آمریکا در پی مدیریت کردن داعش در غرب آسیاست، گفت: آزادی ۸۰۰ نفر از نیرو‌های داعش که در زندان‌های سوریه بودند با دخالت آمریکایی ها، از جمله شواهدی است که نشان می‌دهد آمریکا برای تحرکات آینده داعش در منطقه خواب‌های تازه‌ای دیده است.

قنادباشی در پایان گفت: تضعیف حشدالشعبی عراق هم در عرصه عمل و نظامی و هم در عرصه سیاسی از سوی آمریکا، نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان برای استمرار ناامنی در عراق برنامه دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *