لزوم همکاری ایران و روسیه در زمینه مقابله با گسترش تروریسم و نفوذ آمریکا در منطقه

18:33 - 31 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۲۶۸۸
دسته بندی: سیاست
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در گفت‌وگویی که با معاون وزارت امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی داشت بر لزوم همکاری ایران و روسیه در زمینه مقابله با گسترش تروریسم و افراط گرایی و نفوذ آمریکا در منطقه تاکید کردند.

- کاظم جلالی، امروز (چهارشنبه) با آندری رودنکو، معاون وزارت امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی و قفقاز در خصوص روابط دوجانبه، اوضاع افغانستان، سازمان همکاری‌های شانگهای، پاندمی کرونا و تحولات منطقه آسیای مرکزی و قفقاز، به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

جلالی و رودنکو همچنین ضمن اعلام تمایل خود نسبت به تداوم تماس‌ها و دیدار‌ها درباره مسائل منطقه، بر ضرورت رایزنی و تعامل بین ۲ کشور پیرامون مسائل آسیای مرکزی و قفقاز و لزوم همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه مقابله با تهدیدات موجود برای این حوزه از جمله گسترش تروریسم و افراط گرایی و نفوذ آمریکا در منطقه، تاکید کردند.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه همچنین امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی که با سرگئی چریومین، وزیر دولت شهر مسکو و مدیر دپارتمان روابط اقتصادی و بین المللی این شهر داشت به تشریح اقدامات به عمل آمده از سمت دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران از جمله شهرداری تهران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *