افزایش نارضایتی‎ها از عملکرد کاخ سفید در مقابله با کرونا؛ ترامپ زیر فشار انتقاد مخالفان

12:25 - 29 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۷۱۷
مقام‎های کنونی و سابق آمریکا دولت این کشور را به سوءمدیریت در موضوع بحران کرونا متهم کرده و از وضعیت وخیم زیرساخت‎های درمانی خبر می‎دهند.
افزایش نارضایتی‎ها از عملکرد کاخ سفید در مقابله با کرونا؛ ترامپ زیر فشار انتقاد مخالفانویروس کرونا در حالی همچنان در آمریکا یکه تازی می‌کند که کاخ سفید و دونالد ترامپ، با انتقاد‌های بسیاری به دلیل سوءمدیریت در مقابله با بحران کرونا هستند.

«برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت، درباره تخصیص بودجه ۳ تریلیون دلار برای مقابله با بحران کرونا که هفته گذشته از سوی نمایندگان مجلس آمریکا به تصویب رسید، هشدار داد که دولت ترامپ در حال حاضر هیچ برنامه ملی و علمی برای بازگشایی اقتصاد، ندارد.

وی در مصاحبه با شبکه «ای بی سی»، گفت «در این هفته ۵۰ ایالت بازگشایی مشاغل خود را به تنهایی آغاز کردند چرا که کشور یک پروتکل ملی که پایه علمی داشته باشد، در اختیار ندارد.»

«سندرز» همچنین به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از مشکلات اقتصادی آمریکا از قبل از بحران کرونا وجود داشته است و طرح تخصیص بودجه که از سوی «نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان، مطرح شده به رنج میلیون‌ها شهروند آمریکایی در این بحران، مُهر تایید می‌زند.

این سناتور آمریکایی می‌گوید «آنچه وی را بسیار شگفت زده می‌کند، حقیقت جامعه آمریکاست که طی ۲ ماه گذشته ۳۵ میلیون نفر از مردم شغل خود را از دست داده و بیکار شدند؛ میلیون‌ها نفر در آمریکا در حال حاضر گرسنه هستند و غذایی روی میز آن‌ها وجود ندارد؛ مردمی در این کشور زندگی می‌کنند که حتی با داشتن علائم بیماری کرونا، توانایی مالی برای مراجعه به پزشک را ندارند.»
 
«سندرز» همچنین درباره اتهام زنی ترامپ به چین به خاطر مشکلات اقتصادی ایجاد شده در آمریکا در پی بحران کرونا گفته است «ما رییس جمهوری داریم که هر کسی را برای مشکلات کشورش مقصر می‌داند به جز خودش.»

علاوه بر انتقاد‌هایی که دونالد ترامپ، با آنها در موضوع مدیریت بحران کرونا رو به رو است،  باراک اوباما، ریس جمهور اسبق اخیرا بار دیگر، ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.
اوباما گفته است «از سیاست‌های غلط ترامپ آن است که در حال حاضر حدود ۹۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان باخته‎اند.»
 
وی می‎گوید «آنچه که در عملکرد ترامپ کاملاً آشکار است آن است که بحران کرونا پرده از حقایق برداشته است؛ نابرابری‌های اساسی و بار مشکلات بر دوش جوامع سیاهان در این بحران بیشتر شده است.»

به گفته اوباما ، تاثیر بیماری کرونا بر جوامع سیاهپوستان آمریکایی احساس می‌شود.
 
شیوع کرونا در آمریکا تاکنون جان بیش از ۹۰ هزار نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۵۲۷ هزار نفر را مبتلا کرده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *