حضرت خدیجه (س) یار و همراه پیامبر در محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه بود

11:03 - 15 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۸۴۸
امام جمعه بندر سیراف افتخار مادری بر نسل نبوی را از بالاترین فضایل حضرت خدیجه (س) دانست و گفت: ایشان در محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه یار و همراه پیامبر (ص) بودند و از ثروت و امکانات خویش برای گسترش اسلام و حمایت از مسلمانان بهره گرفتند که این الگو و درس برای همه ماست.
حضرت خدیجه (س) یار و همراه پیامبر در محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه بودحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق عاشوری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه (س) بیان کرد: یکی از بالاترین فضایل حضرت خدیجه (س) افتخار مادری بر نسل نبوی است که خداوند از بین زنان پیامبر تنها وی را رویشگاهی پاک برای شریف‌ترین تبار بشریت انتخاب کرد.
 
وی گفت: حمایت‌های مالی، روحی، تصدیق و تأیید پیامبر اکرم (س) در روزگاری که هیچ کس تأییدشان نمی‌کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه‌هایی از این خدمات ارزشمند است.
 
امام جمعه بندر سیراف افزود: خدیجه (س) تمام سختی‌ها را همراه پیغمبر (ص) تحمّل کرد و در هزار شبانه‌روزی که حضرت در شعب ابی طالب بود، این بانو خم به ابرو نیاورد و قدمی از حمایت رسول خدا دست نکشید و صبورانه در کنار ایشان ایستاد. 
عاشوری تاکید کرد: حضرت خدیجه (س) گرچه خود ثروتمند بودند، اما با عقلانیت، حبّ به همنوع، حبّ خدمت به دیگران و با هدف تلاش و مبارزه با آسیب‌ها و آفات جامعه به تزویج پیامبر (ص) درآمد و همه ثروت و زندگی خودشان را در مسیر اسلام هزینه کرد. در محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه یار و همراه پیامبر (ص) بودند و از ثروت و امکانات خویش برای گسترش اسلام و حمایت از مسلمانان بهره گرفتند که این الگو و درس برای همه ما است.
 
وی در پایان گفت: حضرت خدیجه (س) در گسترش و تبلیغ آیاتی که بر پیامبر (ص) در ابتدای بعثت نازل می‌شد نقش مهمی ایفا کردند و با شرح آیات برای دیگر زنان در گسترش اسلام همسر خود را یاری می‎کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *