رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تمرکز بر اصلاح نظام بانکی گام مهمی در تحقق راهبرد «جهش تولید» است

10:04 - 02 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۳۸۸۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تمرکز بر اصلاح نظام بانکی را گام مهمی در تحقق راهبرد جهت تولید دانست و گفت: طبق آمار سال گذشته در حوزه کشاورزی، صنعتی و ... شاهد رونق بودیم و لازم است بر همان پایه بر تکیه بر توان داخلی و دانش، اولویت دادن به شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع تولید تلاشمان را مضاعف کنیم.

تمرکز بر اصلاح نظام بانکی گام مهمی در تحقق شعار «جهش تولید» استمجید انصاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راه‌های تحقق راهبرد «جهش تولید» گفت: با توجه به شرایط اقتصاد کشور و اقتصاد جهانی جهش تولید اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و تغییرات عمده‌ای پیش آمده است.

وی گفت: ما در سال گذشته علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت منابع تامین بودجه و هزینه‌های عمومی کشور و محدودیت در صادرات کالا‌ها با برنامه ریزی خوب به طور نسبی سال رونق تولید را شاهد بودیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: طبق آمار سال گذشته در حوزه تولید کشاورزی یا صنعتی و ... شاهد رونق بودیم که لازم است بر همان پایه بر تکیه بر توان داخلی و دانش، اولویت دادن به شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع تولید تلاشمان را مضاعف کنیم و گام‌های بلندی بر داریم.

انصاری مبارزه با فساد، شفاف سازی و اصلاح روش‌های کار در مبادی اصلی اقتصاد کشور را مثل امور مالیاتی، بانکی و گمرکات، اعطای مجوز‌ها و تسهیل فضای کسب و کار، از موارد رفع موانع تولید دانست و گفت: قدم‌های مثبتی در این باره در سال گذشته برداشته شد، اما برای جهش تولید باید بلندتر و جدی‌تر برداشته شود.

وی تمرکز بر اصلاح نظام بانکی که از موانع جدی تولید است را گام مهمی در تحقق شعار جهش تولید دانست و درباره واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی اظهار داشت: خوشبختانه این روز‌ها شاهد هستیم این کار با سرعت بیشتر انجام می‌شود از جمله واگذاری سهام شستا، اصلاحات انجام شده در نظام بانکی، واسپاری بنگاه‌داری بانک‌ها به بخش خصوصی و خروج بانک‌ها از حوزه بنگاه‌داری، تقویت بازار‌های مالی و بورس.

انصاری با بیان اینکه دولت تلاش کند مبادی فرار مالیاتی را کاهش دهد افزود: هدایت مالیات به سمت تولیدات صادرات محور و تولید و فعالیت‌های خرد انجام گیرد و  از سویی دستگاه‌های نظارتی باید تمرکز و هماهنگی بیشتر داشته باشند و ضمن اینکه اعمال نظارت کارآمد می‌کنند از موازی کاری و فلج کردن کارهای اجرایی فاصله بگیرند و نظارت روزآمد باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *