دیپلمات پاکستانی: باید از راهکارهای مسالمت آمیز برای حل بحران ها حمایت کرد

20:18 - 26 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۶۳۰۴
جلیل عباس جیلانی عضو شورای مشورتی نخست وزیر پاکستان در روابط خارجی با بیان اینکه باید از« هر راهکار مسالمت آمیزی برای حل بحران ها و تحکیم صلح در منطقه حمایت کرد»، گفت که طرح پیشنهادی « حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران با عنوان « ابتکار صلح هرمز» یکی از راهکارها است وباید مورد استقبال کشورهای منطقه وجامعه جهانی قرار گیرد.

به گزارش ، جیلانی نقش مهم « همگرایی ایران و پاکستان در بهبود مناسبات منطقه » را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت که پاکستان همواره روابطی تاریخی و محکم با ایران داشته واشتراکات دو کشورهمسایه در بسیاری از مسائل منطقه ای نشان دهنده اهمیت مناسبات تهران و اسلام آباد و جایگاه منطقه ای آنها است.

قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه پاکستان گفت: منطقه ما که دهه ها از درگیری ها، نابسامانی ها و جنگ ها رنج می برد دیگر نمی تواند شاهد یک رویارویی جدید باشد.

وی افزود: پاکستان نگران تنش هایی است که در ماه های اخیر در روابط میان برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایران به وجود آمده و معتقد است این مسائل باید حل و فصل شود و تنش زدایی تامین کننده منافع همه کشورهای منطقه است.

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا، بر اهمیت «مذاکرات» قدرت های جهان با ایران برای حل اختلافات مربوط به توافق جامع هسته ای (برجام) تاکید و خاطرنشان کرد که معتقد است اسلام آباد از این مذاکرات و حل و فصل اختلافات بین کشورها از جمله آمریکا و ایران حمایت می کند.

جیلانی که اکنون مدیر ارشد اندیشکده مطالعات امنیتی و هوافضا (CASS) در پاکستان است، با اشاره به حمایت اسلام آباد از برجام، تصریح کرد: برجام چارچوب مناسبی برای پایان بخشیدن به مسائل پیرامون برنامه هسته ای ایران است.

وی به مواضع و مشترکات ایران و پاکستان درقبال دو پرونده کشمیر و افغانستان و مشورت های مستمر تهران و اسلام آباد اشاره کرد و گفت که همه کشورهای منطقه باید برای صلح نهایی در افغانستان نقشی سازنده ایفا کنند.

 

جیلانی نقش پاکستان را برای کمک به ایجاد صلح و ثبات در افغانستان «سازنده » توصیف کرد و افزود: امیدواریم پس از توافق میان آمریکا و گروه طالبان در دوحه قطر، وضعیت صلح در افغانستان تثبیت شود.

ایرنا


برچسب ها: برجام پاکستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *