خشونت ها علیه مسلمانان در هند؛ همکاری پلیس هند با هندو‌ها فاش شد

14:23 - 24 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۵۷۷۴
گزارش‌ های جدید از دست داشتن پلیس هند در خشونت و قتل عام مسلمانان طی هفته های اخیر در این کشور پرده بر می دارد.

گزارش های جدید از همکاری پلیس هند با هندوها علیه مسلمانانبه گزارش گروه بین الملل ؛ همزمان با گسترش خشونت ها علیه مسلمانان هند طی هفته‌ های گذشته، خبرهایی در رسانه‌ های هندی منتشر شده که نشان می دهد هندو‌های افراطی، مسلمانان را در منطقه «شاهین باغ»، مورد حمله وحشیانه خود قرار دهند.

اکنون دادگاهی در هند مشفول بررسی این خشونت‌ ها است و پلیس هند در پاسخ به سوال دادگاه اذعان کرده که «مسیر‌های منتهی به شاهین باغ را مسدود کرده است.»

این اذعان در حالی صورت می‌گیرد که در پی خشونت اخیر علیه مسلمانان در هند گزارش‌ های بسیاری از دست داشتن پلیس هند در این خشونت ها علیه مسلمانان منتشر شده است.

روز جمعه نیز نشریه «نیویورک تایمز» گزارش داد که شواهد بیشتر نشان دهنده دست داشتن پلیس هند در قتل عام مسلمانان است.

این گزارش همچنین تاکید کرده که بر اساس شواهد موجود، پلیس هند در بسیاری از موارد از اقدام خودداری کرده و اجازه داده تا هندو‌های افراطی به کشتار و قتل عام مسلمانان ادامه دهند.

 

بیشتر بخوانید:

 

پس از سفر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به هند درگیری میان هندو‌ها و مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافت.

در پی حملات هفته های گذشته هندو‌ها به مسلمانان، حدود ۳۰ نفر جان خود را از دست داده و صد‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

درگیری در دهلی نو میان هندو‌ها و مسلمانان ۳ روز به طول انجامید و هندو‌ها منازل مسکونی و بازار‌های مسلمانان و نیز مساجد را مورد حمله قرار دادند.

این درگیری‌ها ریشه در مصوبه پارلمان این کشور در اواخر سال ۲۰۱۹ دارد که تاکنون درگیری‌ های بسیاری را به همراه داشته است؛ این قانون جنجالی که بسیاری از گروه‌ ها را قادر به دریافت تابعیت هند می‌کند، مسلمانان را مستثنا کرده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *