کرزی: وضعیت نگران‌کننده کنونی افغانستان نتیجه سیاست آمریکا است

13:28 - 21 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۴۸۳۶
رئیس‌جمهور سابق افغانستان اعلام کرد که وضعیت نگران‌کننده کنونی این کشور نتیجه سیاست و عملکرد تفرقه‌آمیز آمریکا است.

به گزارش ، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان از مردم خواست در شرایط کنونی این کشور با اتحاد و هشیاری تمام و با همکاری در خنثی ساختن دسیسه‌های خارجی، افغانستان را نجات دهند.

وی در بیانیه‌ای تأکید کرد که وضعیت نگران‌کننده کنونی افغانستان نتیجه سیاست، عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه‌افکنانه آمریکا در برابر مردم این کشور است.

کرزی تصریح کرد: اثبات این ادعا در بیانیه شب گذشته وزارت امور خارجه آمریکا درباره مراسم تحلیف دوگانه 19 اسفند افغانستان است. اگر آمریکا خواستار حل بحران بود، با اقدام سازنده به‌موقع می‌توانست پیش از مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن شود.

وی خاطرنشان کرد که در تمامی دیدارهای چند ماه اخیر با مقام‌های آمریکایی به‌ویژه زلمی خلیلزاد، نگرانی عمیق خود را درباره عدم صداقت و شفافیت عملکرد آن کشور ابراز کرده است.

رئیس جمهور سابق افغانستان ادامه داد که در این دیدارها درباره روندهای انتخابات و صلح همواره تأکید کرده است که مسائل جاری باید به تحکیم وحدت و سلامت افغانستان منجر شود و سبب ثبات و ایجاد حکومت مشروع و مقتدر ملی گردد.

 

کرزی اظهار داشت که مردم افغانستان با اتحاد، هشیاری و همکاری دسیسه‌های خارجی را خنثی کنند و این کشور را از عدم‌ثبات نجات دهند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اشرف غنی و عبدالله همزمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار کردند و اختلاف‌ها همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش طلوع نیوز، برخی منابع روز گذشته اعلام کردند که اشرف غنی به عبدالله پیشنهاد 40 درصد کابینه و ریاست شورای‌عالی صلح را داده است اما وی نپذیرفته است.

تسنیم


برچسب ها: افغانستان کرزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *