کیفرخواست 8 نفر از مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم به زودی صادر می‌شود/ برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان

10:20 - 21 تير 1394
کد خبر: ۵۹۳۹۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری استان هرمزگان از دستگیری 8 نفر از مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم خبرداد و گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات نهایی است و قرار مجرمیت و کیفرخواست متهمان به زودی صادر می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین « محمد صادق اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اعلام این خبر اظهارکرد: سه نفر از مدیران عامل سازمان منطقه آزاد قشم به اتهام تضییع اموال بیت‌المال ناشی از واگذاری زمین فرودگاه قدیم قشم احضار و پس از تفهیم اتهام دو نفر آنان که از مدیران اسبق بودند، بازداشت شده‌اند و یک نفر دیگر که مدتی سرپرستی منطقه آزاد را برعهده داشته با وثیقه 30 میلیارد ریالی آزاد است.

وی گفت: همچنین یکی دیگر از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم که مسئولیت مهمی در سازمان داشته، تحت عنوان «شرکت در تضییع اموال بیت المال» و «اخذ رشوه» بازداشت شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: همچنین در ادامه رسیدگی به این پرونده، خریدار زمین فرودگاه قدیم قشم به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع تفهیم اتهام و روانه زندان شده است.

این مسئول عالی قضایی افزود: دو نفر از متهمان این پرونده نیز که در مقطعی عضویت هیات مدیره منطقه را برعهده داشته و همچنین فرد دیگری که جزو کارکنان منطقه آزاد بوده است به اتهام «شرکت  در تضییع اموال بیت المال» و «جعل» تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفته و با قرار قانونی بازداشت شده‌اند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه بیان کرد: تحقیقات از سایر کارکنان و مدیران مرتبط همچنان ادامه دارد و به زودی به پایان رسیده و قرار مجرمیت و کیفر خواست متهمان پرونده صادر می‌شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه جلسات محاکمه تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کند و دادگاه رسیدگی کننده نیز با رعایت عدل و انصاف در اسرع وقت حکم شایسته را صادر خواهد کرد.

به گزارش میزان، این پرونده در جریان ابهام و شکایت مطرح‌شده اراضی فرودگاه قدیم قشم و تخلفات مالی در استان تشکیل شده و در حال بررسی است.

براساس این گزارش «شهریار مشیری»، مدیرعامل پیشین منطقه آزاد قشم، پیش‌تر درباره تخلف‌های کلان صورت‌گرفته در قشم گفته بود: «کل فرودگاه قشم را یک‌دهم قیمت فروختند. چون اراضی به هکتار فروخته شده و اصلا خبری از متر نیست. چند هکتار زمین به اقساط ٣٠ماهه و ازدَم‌‌قسط و به قیمت یک‌دهم ارزش معاملاتی روزشان فروخته شده ‌است. مشخص است همه قراردادها با یک فرد حقیقی یا حقوقی بسته شده است.

اما فرودگاه قدیم قشم مطابق شرع و قانون از اموال عمومی و جزو انفال و منافع ملی یک کشور محسوب می‌شود. نکته جالب این است که بنچاق سندهای زمین‌های همسایگانی که آن‌سوی خیابان فرودگاه زندگی می‌کنند، نشان می‌دهد در همان تاریخ، آنها زمین‌هایشان را بین ٨٠٠ تا یک‌میلیون‌تومان فروخته‌اند. اما زمین فرودگاه را به متری ٨٠هزارتومان یعنی یک‌دهم قیمت واقعی فروخته‌اند».
 
براساس اطلاعاتی که مشیری ارائه کرده است «کل باند فرودگاه و برج مراقبت آن فروخته شده است. درحالی‌که براساس قانون خصوصی‌سازی تنها مدیریت فرودگاه را می‌توان واگذار کرد، نه ‌اینکه کل فرودگاه را بفروشند، اما آنها فروخته و روی باندش شهرک‌سازی کرده‌اند. باند به‌طورکلی از بین رفته ‌است. این فرودگاه قدیمی قشم بوده که تعطیلش کردند تا آن را بفروشند درحالی‌که قابل استفاده بوده ‌است. متروکه‌شدن که دلیلی برای فروش نیست، می‌توانست محل آموزش خلبانی شود. اگر شما جایی در دنیا سراغ دارید که فرودگاه را فروخته باشند، به من بگویید».



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *