بسیج ظرفیت‌های مهندسی، درمانی، معیشتی و بیمه‌ای وزارت دفاع در مناطق سیل زده/ تشکیل پرونده خسارت توسط شرکت بیمه کوثر برای خانواده‌های خسارت دیده سیستان و بلوچستان

10:48 - 12 بهمن 1398
کد خبر: ۵۹۲۰۶۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع ضمن بازدید از اقدامات وزارتخانه متبوع‌اش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از بسیج ظرفیت‌های مهندسی، درمانی، معیشتی و بیمه‌ای این وزارتخانه در مناطق سیل زده و تشکیل پرونده خسارت توسط شرکت بیمه کوثر برای خانواده‌های خسارت دیده سیستان و بلوچستان خبر داد.
وزیر دفاع وارد سیستان و بلوچستان شدبه گزارش گروه سیاسی به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی به منظور بازدید از اقدامات وزارت دفاع در مناطق سیل زده وارد سیستان و بلوچستان شد.
 
وزیر دفاع در سفر به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، ضمن گفت‌وگو و ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب دیده، اقدامات و خدمات سازمان‌های وابسته وزارت دفاع را مورد بازدید قرار داد.
 
امیر سرتیپ حاتمی در جریان این بازدید با تشکر از حضور دستگاه‌های امدادرسان و نیرو‌های مسلح و مردم که با تمام قوا به یاری سیل زدگان شتافته‌اند اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با استقرار قرارگاه مردم یاری عاشورائیان ودجا در منطق سیل زده همگام با مردم و مسئولین برای برون رفت از شرایط بحرانی و بازگرداندن آرامش به مناطق سیل زده حاضر شد.
 
وی افزود: نیرو‌های مسلح همیشه در کنار مردم شریف و صبور ایران اسلامی بوده‌اند و غم و درد و سختی و مشقت مردم را، مشکلات خود می‌دانند و برای رفع آلام آنان در لحظات حساس و بحرانی، با همه امکانات مادی و معنوی، آماده جانفشانی هستند.
 
وزیر دفاع با تشکر از اطلاع رسانی به موقع دست اندرکاران اجرائی استانی و محلی نسبت به وقوع سیل گفت: این اطلاع رسانی‌های قبل از وقوع سیل موجب کاهش تلفات و خسارت‌های انسانی شد و نیرو‌های مسلح نیز در کنار دستگاه‌های مسئول با هماهنگی ستاد بحران کشور از همان لحظه شروع کمک رسانی، به یاری هم میهنان عزیز خود شتافتند.
 
حضور وزارت دفاع با همه توان در مناطق سیل زده
وی با بیان اقدامات وزارت دفاع در کمک رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان در حوزه مختلف با تأسی از پیام مقام معظم رهبری گفت: وزارت دفاع با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف نظیر جغرافیائی، مهندسی و راه سازی، ارائه بسته‌های معیشتی و خدمات درمانی و بیمه‌ای با همه توان برای رفع نیاز‌ها و خسارت‌های مردم سیل زده حاضر شد.
 
تأمین اقلام معیشتی و خوراکی
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه یکی از ضروریات مهم مردم آسیب دیده تأمین اقلام معیشتی آنان است خاطرنشان ساخت: در همین زمینه سازمان اتکا تاکنون با ارسال ۶ هزار بسته غذایی و ۲۳ هزار اقلام گرمایشی و ضروری زندگی به یاری آسیب دیدگان شتافته است. 
 
وی با بیان اینکه بخشی از دام‌های هموطنان سیل زده به عنوان تنها منبع درآمد آن‌ها در این حادثه از بین رفته است گفت: مسئولان سازمان اتکا در پی برنامه ریزی برای هبه کردن دام زنده برای جبران بخشی از دام‌های تلف شده مردم هستند.
 
اقدامات حوزه مهندسی و راه سازی
وزیر دفاع با تشریح اقدامات معاونت مهندسی وزارت دفاع و آبرسانی به روستا‌های آسیب دیده گفت: در حوزه مهندسی، وزارت دفاع توانست اقداماتی شامل تعمیر خط لوله اصلی آب چندین روستای اطرف سدیج و تخلیه آب روستا‌های اطراف آن، همکاری با اداره آب منطقه در روستاها، احداث راه‌های انحرافی در کل محور، خاکریزی بیش از ۱۵۰۰۰ متر مکعب، فعالیت بیش از ۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین راهسازی به صورت شبانه روزی و اعزام چندین دستگاه تریلر و کامیون را انجام دهد.
 
اقدامات درمانی و بیمه‌ای
امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر فوریت انجام خدمات درمانی برای مردم آسیب دیده منطقه تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح تاکنون با بسیج ظرفیت‌های اداره کل استانی، سازمان خدمات درمانی و شرکت بیمه کوثر در بخش درمان مبلغ ۱۸ میلیارد تومان در قالب پرداخت مطالبات مراکز درمانی و پیش پرداخت به مراکز درمانی نیرو‌های مسلح ارائه شده است و در بخش بیمه نیز سرکشی از بیش از ۳۰۰ خانوار نیرو‌های مسلح در مناطق آسیب دیده از سیل و تشکیل پرونده جهت پرداخت خسارت این عزیزان در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: تأمین میلیارد‌ها تومان دارو و تجهیزات، سرکشی از خانواده‌های آسیب دیده، عضویت درستاد بحران استان و همیاری مردمی درحوزه‌های مختلف استان و تشکیل پرونده خسارت توسط شرکت بیمه کوثر برای خانواده‌های خسارت دیده از جمله اقدامات سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح بوده است.
 
اقدامات جغرافیائی و هواشناسی
وزیر دفاع با بیان اینکه سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با رصد نقشه‌های هواشناسی، ۲۴ ساعت قبل تمامی هشدار‌های لازم در خصوص بارش شدید و جاری شدن سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرقی را اعلام کرده بود گفت: این سازمان با تهیه ۶ نقشه ماهواره‌ای و با بکار گیری فناوری سنجش از دور و پایش تصاویر راداری و اپتیک، روند تغییرات آب و هوا را در قالب نقشه‌های کاربردی در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه جهت تسریع در روند امداد رسانی هر چه بهتر قرار داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *