لزوم آگاه سازی جوانان از تبعات مصرف مواد مخدر

13:37 - 18 تير 1394
کد خبر: ۵۸۵۷۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس دادگاه عمومی بخش مروست استان یزد بر لزوم آگاه سازی جوانان و جامعه از تبعات مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر ریشه بسیاری از جرایم است و به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش حجم کاری دستگاه قضایی شده است.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، جواد افشاری بر لزوم آگاه سازی جوانان  و جامعه از تبعات مصرف مواد مخدر تأکید کرد و افزود: اعتلای سطح فرهنگی مردم در تمامی زمینه ها از بروز مشکلات برای خود افراد و همچنین دستگاه قضایی جلوگیری می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تربیت صحیح فرزندان توسط والدین از وظایف اصلی خانواده هاست، افزود: نظارت و تربیت صحیح خانوادگی باعث می شود تا فرزندان و اهل خانواده به سمت انحرافات و جرایم کشیده نشوند.

این مقام قضایی، قانونمداری را ضرورت جامعه امروز برشمرد و بیان کرد: باید نسل جدید را تابع قانون تربیت کرد تا با نهادینه شدن فرهنگ قانونمداری در جامعه ، شاهد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی باشیم.

وی بر انتقال سند رسمی تلفن همراه هنگام خرید و فروش برای جلوگیری از مشکلات و مسایل قضایی تأکید کرد و ابراز داشت: خرید و فروش خطوط تلفن همراه بدون نقل و انتقال سند آن، تبعات قضایی هرگونه تخلف و جرم را بر عهده صاحب سند قرار می دهد که از اینرو انتقال دائم سند سیم کارت تلفن همراه الزامی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *