رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت بهداشت درباره بیماران‌ ای بی صداقت ندارد/سهمیه پانسمان آذر و دی داده نشده است/۷۰۰ بیمار پروانه‌ای در کشور داریم

12:01 - 10 دی 1398
کد خبر: ۵۸۱۸۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص بیماران پروانه‌ای صداقت ندارد، گفت: بعد از دوره تصدی گری آقای قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت هیچ گونه ارتباطی این وزارتخانه در حد وزیر یا معاونانش با خانه‌ای بی نداشته است.

وزارت بهداشت درباره بیماران‌ ای بی صداقت ندارد/سهمیه پانسمان آذر و دی داده نشده است/۷۰۰ بیمار پروانه‌ای در کشور داریمحجت‌الاسلام والمسلمین سید حمیدرضا هاشمی گلپایگانی مدیرعامل خانه «ای‌بی» در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به بیمارى پروانه‌ای، گفت: متاسفانه در پی عدم تامین پانسمان مپیلکس پانسمانی که مخصوص بیماران پروانه‌ای است بسیاری از این بیماران در ماه‌های گذشته جان خود را از دست داده اند.


وی با بیان اینکه درپی تحریم‌های آمریکا، شرکت سوئدی تولیدکننده این پانسمان‌ها از ارسال آن‌ها به ایران خودداری می‌کند، افزود: اینکه مسئولان وزارت بهداشت ادعای تامین این پانسمان‌ها و حتی ذخیره سازی برای سال آینده را مطرح می‌کنند نشان از عدم اشراف آن‌ها به مشکلات این قشر از بیماران جامعه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی گلپایگانی با تاکید بر اینکه متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد مرگ برخی از بیماران پروانه‌ای در کشور بوده ایم، تصریح کرد: اینکه برخی مسئولان وزارت بهداشت ادعای تامین پانسمان این بیماران را دارند صحت ندارد، زیرا هنوز سهمیه آذر و دی ماه سال جاری داده نشده است.


وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص بیماران پروانه‌ای صداقت ندارد، گفت: بعد از دوره تصدی گری آقای قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت هیچ گونه ارتباطی این وزارتخانه در حد وزیر یا معاونانش با خانه‌ای بی نداشته است.


مدیرعامل خانه‌ای بی با تاکید بر اینکه هیچ کسی در بدنه وزارت بهداشت حاضر به برگزاری جلسه برای بررسی مشکلات بیماران‌ ای بی نیست، افزود: تنها رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت دکتر مهدی شادنوش بار‌ها با این مجموعه جلسه داشته که گویا وی تصمیم گیرنده نیست.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ بیمار پروانه‌ای در کشور داریم، گفت: ۵۰ کشور دنیا از محصولات شرکت سوئدی استفاده می‌کنند از این رو لازم است تصمیمی عاجل در این حوزه اتخاذ شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *