بدنه کارشناسی محیط زیست شکننده است

12:18 - 01 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۱۵۶
کارشناس رسمی دادگستری گفت: بدنه کارشناسی محیط زیست بدنه ضعیف و شکننده‌ای است

بدنه کارشناسی محیط زیست شکننده است/ رئیس قوه قضاییه جهاد قضایی را آغاز کرده استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، رضا علیزاده، کارشناس رسمی دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه قم در نشست خبری با موضوع شکار و صید که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار کرد: اصل ۵۰ قانون اساسی اعلام کرده حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ی همگانی است و هیچ کس مجاز به تخریب محیط زیست نیست و نسل های حاضر و آینده باید از این محیط بهره مند شوند. 

وی افزود: در دوران‌های مختلف مجموعه سازمان محیط زیست بعد از تبدیل نام از شکار بانی به محیط زیست عملا نتوانسته وظیفه ذاتی خود را به منصه ظهور برساند خصوصا در سال های اخیر؛  از جمله احیای دریاچه ارومیه تا طرح بایوجمی و سایر مباحث که تمام اینها نشان از عدم توجه به مسائل کارشناسی دارد.

علیزاده گفت: بدنه کارشناسی محیط زیست بدنه ضعیف و شکننده‌ای است. از بعد کارشناسی دانشکده سازمان محیط زیست قرار بود، کارشناس تربیت کند، ولی کار آن منتفی شد.

کارشناس رسمی دادگستری تاکید کرد: مباحث قرق شکار و شکار درست است، ولی نه در صورتی که بدون محاسبه و بدون توجه به روح قانون این کار را انجام دهیم و مقصر کانون‌های شکار و متولیان تور‌های گردشگری نیستند و مقصر اصلی سازمان محیط زیست است. در کشور ما تمام قوانین منبعث از شریعت اسلام است و هر گونه کوتاهی در این قوانین جرم محسوب می‌شود.

علیزاده افزود: هم اکنون جهاد قضائی را رئیس قوه قضائیه آغاز کرده و باید به این موضوع خاتمه دهیم و قانون شکار و صید باید بایگانی شود و به زودی این اتفاق خواهد افتاد و قانون حفاظت و تنوع زیستی را خواهیم آورد. شکار نژاد پیر معنی ندارد و کاملا غیر علمی است.

کارشناس رسمی دادگستری تاکید کرد: دادن اسلحه و نخجیر هم جمع خواهد شد. مشکلاتمان در حوزه محیط زیست زیاد است و محیط زیست ما حال خوبی ندارد.  در کشوری زندگی می‌کنیم که با خشکسالی رو به رو هستیم. از محیط زیست انتظار داریم به موارد قانونی و بومی کشور توجه کنند چرا که سطحی نگری ما را به ورطه‌ی خطر می‌اندازد.


برچسب ها: محیط زیست شکار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *