محیط زیست در زمینه شکار کم کاری کرده است

11:44 - 01 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۱۳۹
کارشناس ارشد محیط زیست و مسئول بازرسی و اطلاعات امنیت یگان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست در زمینه شکار کم کاری کرده است.

محیط زیست در زمینه شکار کم کاری کرده استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سیلابی، کارشناس ارشد محیط زیست و مسئول بازرسی و اطلاعات امنیت یگان حفاظت محیط زیست در نشست خبری شکار و صید که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار کرد: سازمان محیط زیست در زمینه شکار کم کاری کرده است.

وی افزود: سرشماری سالیانه یک بار انجام می‌شود و امکان ندارد که این کار انجام نشود و این سرشماری مستقیم است و امکان خطا هم دارد. در مجوز‌هایی که امسال صادر شده قید شده که امسال سال آخر است و از سال آینده با بررسی‌های علمی درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

سیلابی افزود: تعداد زیادی سلاح مجوز دار در دست مردم داریم. شکار داخلی بیشتر از شکار خارجی در کشور انجام می‌شود.

وی گفت: دستور العملی نوشته شد تا مجوز شکار برای درآمدزایی محیط زیست صادر شود و هزینه شکار در همان جایی که شکار صورت می‌گیرد هزینه می‌شود.

سیلابی افزود: طبق دستور العمل شکار ۲۰ درصد از سهمیه شکار به بومی داده می‌شود با قیمت پایین و مجوز شکار به خارجی دلاری و با قیمت بالا داده می‌شود.

سیلابی در ادامه گفت: سازمان تاکنون ۱۴۰ شهید و بالای ۳۰۰ جانباز اهدا کرده است و هیچ ارکانی این چنین آماری را ندارد.

وی در ادامه گفت: شما فکر می‌کنید با ندادن مجوز شکار وضعیت و مشکلات حل می‌شود و دیگر شکاری صورت نمی‌گیرد. وضع حیات وحش کشور خوب نیست.


برچسب ها: محیط زیست شکار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *