کمک دو میلیارد و ششصد میلیونی خیرین مازندرانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

15:11 - 11 تير 1394
کد خبر: ۵۷۷۸۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان :خیرین مازندرانی در راستای کمک به آزادی زندانیان، در جشن گلریزان شهرستان ساری بیش از 2 میلیارد و ششصد میلیون ریال اهدا کردند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، در چهاردهمین دوره جشن گلریزان استان مازندران که در شهرستان ساری برگزار شد،برای کمک به آزادی زندانیان، بیش از 2 میلیارد و 603 میلیون و 900 هزار ریال از سوی خیرین جمع آوری شده است. 

رئیس کل دادگستری استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه اگر همه مردم ایران هر کدام دو قرص نان به نیت کمک به زندانیان هدیه دهند، در مجموع 140 میلیارد تومان جمع‌آوری می‌شود که رقم قابل توجهی برای آزادی تعلق می گیرد. 

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‎فرد با اشاره به موضوع انفاق گفت: کسی نمی‌تواند مالش را نگهدارد، مگر اینکه آن را در مسیر درست هدایت کند.

وی افزود: در قرآن کریم مال و فرزندان فتنه و مایه آزمایش است چرا که هرآنچه در نزد انسان است، می‌رود و هر آنچه در نزد خدا است، باقی می‌ماند.

این مقام قضایی با اشاره به این که معنای بیع، بیعت است و امروز نیکوکاران آمدند با خدا بیعت کنند، تأکید کرد: مومنین آن مالی را که دوست دارند در راه خدا انفاق کنند و کسانی که اعمالی برای باقیات و صالحات انجام دادند این اعمال برای آنها ماندگار است.

مدیر عامل ستاد دیه استان مازندران نیز در این مراسم گفت: در سال گذشته 250 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت 7 میلیارد و 165 میلیون تومان از زندانها آزاد شدند،  گفت: در 13 دوره جشن گلریزان 3 هزار و 750 نفر زندانی با پرداخت 33 میلیارد تومان آزاد شدند.

محمدعلی غمگسار افزود: به زندان افتادن افراد باعث  ایجاد آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های زندانیان خواهد شد و نتایج بررسی‌ها نشانگر آن است که اکثر خانواده‌هایی که یکی از افراد آن خانواده در زندان باشد دچار شکست روحی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‎شوند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *