رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تقابل پرسپولیس و پارس در آیینه آمار؛ از بردهای جذاب تا گل قهرمانی

13:25 - 26 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۷۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پرسپولیس در هفته شانزدهم باید مقابل پارس جنوبی به میدان برود و به همین بهانه به سراغ تقابل گذشته این دو تیم رفتیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، پرسپولیس همین پنجشنبه باید در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر در شهر جم، به مصاف پارس‌جنوبی برود. دیداری که ۳ امتیاز آن می‌تواند روند برد‌های این تیم را ادامه دهد و یک مدعی باقی بماند.

دیدار عصر پنجشنبه در واقع ششمین تقابل پرسپولیس و پارس جنوبی در ادوار لیگ برتر است. پارسی‌ها فصل هفدهم برای اولین بار به لیگ برتر آمدند و از آن زمان تا کنون موفق شدند خود را در سطح اول فوتبال حفظ کنند. البته آنها با مهدی تارتار شرایط بسیار خوبی داشتند، اما در این فصل با هدایت فراز کمالوند، اتفاقات دیگری برای این تیم رقم خورد و آنها یکی از تیم‌های پایین جدولی به حساب می‌آیند. در این مورد، اما مشکلات عدیده مالی در کنار شرایط پیچیده مدیریتی بی‌تاثیر نبود.

در مقابل، پرسپولیس شرایط بسیار خوبی دارد و پس از کسب ۳ پیروزی پیاپی مقابل ذوب‌آهن اصفهان، گل‌گهر سیرجان و سایپا حالا آماده تقابل با پارس جنوبی است. گابریل کالدرون اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و شرایط روحی و روانی بازیکنان پرسپولیس با افزایش حمایت از سوی هواداران بالا رفته که این موضوع کمک بیشتری به سرخ‌ها در جهت رسیدن به قهرمانی می‌کند.

با این حال، تقابل دو تیم در ادوار گذشته پر از سوژه‌های جالب بوده و اتفاقات زیادی را در دل خود جای داده است. از پنالتی محسن فروزان دروازه‎ بان پیشین پارس مقابل علیرضا بیرانوند گرفته تا مصدومیت شدید محسن ربیع‎‌خواه و گل قهرمانی پرسپولیس در شهر جم که توسط بودیمیر در آخرین بازی فصل قبل رقم خورد. این اتفاقات نشان می‌دهد باید منتظر یک روز جذاب دیگر در شهر جم باشیم هرچند حریف پرسپولیس، سرمربی خود را از دست داده و دستیارانش در روز پنجشنبه این تیم را هدایت می‌کنند.

در ۵ تقابل قبلی، پرسپولیس و پارس جنوبی این نتایج را به دست آوردند:

لیگ هفدهم
بازی رفت: پارس جنوبی صفر – پرسپولیس یک
گل: شایان مصلح
بازی برگشت: پرسپولیس یک – پارس جنوبی یک
گل: کمال کامیابی‌نیا / ابراهیم صالحی

لیگ هجدهم
بازی رفت: پرسپولیس ۳ – پارس جنوبی یک
گل: علی علیپور (۲) و امید عالیشاه / روح‌الله سیف‎اللهی
بازی برگشت: پارس جنوبی صفر – پرسپولیس یک
گل: ماریو بودیمیر

لیگ نوزدهم
بازی رفت: پرسپولیس یک – پارس جنوبی صفر
گل: مهدی ترابی

با این حساب، پرسپولیس صاحب ۴ برد و یک تساوی برابر این حریف شده و البته ۷ گل وارد دروازه پارس جنوبی کرده است. پارسی‌ها فقط ۲ گل زدند. آنها از وقتی به لیگ برتر صعود کرده‌اند فقط یک امتیاز از پرسپولیس گرفتند و باید دید در بازی پیش‌رو می‌توانند شرایط را تغییر بدهند یا خیر.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *