اعتراض شدید آیت‌الله نوری‌همدانی به یکی از لوایح ارسالی به مجلس شورای اسلامی

11:17 - 13 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۳۸۰۸
آیت‌الله نوری‌همدانی اعلام کرد: اجماع فقها بر این است که گرفتن پول در برابر تأخیر در أدای دین، رباست و قرآن کریم نیز در هفت جا بر حرمت آن تأکید کرده است.
اعتراض شدید آیت‌الله نوری‌همدانی به یکی از لوایح ارسالی به مجلس شورای اسلامیبه گزارش گروه سیاسی به نقل از حوزه، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع ربا در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اساتیدحوزه، نامه‌ای به بنده نوشتند که لایحه‌ای برای رسمیت بخشیدن به رباخواری به عنوان قرض به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و عده‌ای از طلاب نیز به درست بودن آن رأی دادند.

وی اظهار کرد: اجماع فقها بر این است که گرفتن پول در برابر تأخیر در أدای دین، رباست و قرآن کریم نیز در هفت جا بر حرمت آن تأکید کرده است.
 
بیشتر بخوانید:
این مرجع تقلید ابراز داشت: بانک‌ها در برابر وامی که به مردم می‌دهند، در ابتدا مبلغی را به عنوان سود بر می‌دارند که این رباست؛ همچنین تأخیر در أدای دین را به صورت روزشمار از مردم می‌گیرند که این مصداق آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْکُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَةً/‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! ربا (و سود پول) را چند برابر نخورید» می‌باشد.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه با این موضوع مخالف است و اعلام می‌کنیم اشخاصی که این لایحه را درست دانسته اند، صاحب نظر نیستند و حوزه با آن مخالف است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *