رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتخابات الکترونیکی راهکاری در جهت تضمین سلامت انتخابات و برطرف‌کننده حواشی است

8:47 - 09 تير 1394
کد خبر: ۵۷۲۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: یک نماینده مجلس برگزاری انتخابات الکترونیکی را ضامن سلامت انتخابات و مانعی برای ایجاد حاشیه‌ دانست و از طرح استانی شدن انتخابات نیز به عنوان عاملی در جهت رفع رفتارهای طایفه‌گرایی و افزایش رقابت کاندیداها یاد کرد.
میرقسمت موسوی‌اصل در گفت و گو با خبرنگارسیاسی میزان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را راهکاری در جهت تضمین سلامت انتخابات و مانعی برای ایجاد حاشیه‌ خواند و اظهارکرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی در سطح کلان شهرها محاسن بسیاری دارد از جمله اینکه امکان تقلب در این شیوه وجود نداشته و مانع از اتلاف وقت افراد می‌شود و مردم نیز به نتیجه این نوع برگزاری انتخابات اطمینان بیشتری دارند.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی دربیان معایب برگزاری انتخابات الکترونیک  افزود: هم‌اکنون دولت برای برگزاری این روش درکلان شهرها برنامه‌ریزی کرده است ولی بکارگیری این روش برای سراسر کشور روش مناسبی نیست چراکه درمناطق محروم امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشته و بسیاری از افراد مهارت لازم در جهت مشارکت به این روش را ندارند.


وی در مورد برگزاری انتخابات به روش سنتی یادآورشد: برگزاری انتخابات به روش گذشته دربین مردم شور بیشتری را ایجاد کرده و باعث تعامل بیشتر و تقویت روحیه همگرایی در بین افراد می‌شود.


عضو فراکسیون روحانیون مجلس در خصوص طرح استانی شدن انتخابات تصریح کرد: در  طرح استانی شدن انتخابات کاندیداها برای کل استان رقابت می‌کنند ضمن اینکه دراین روش رفتارهای طایفه‌گرایی وجود نداشته و افراد نمی‌توانند با قدرت و زور به این جایگاه دست یابند و فضا برای رقابت با افراد بیشتری فراهم می‌شود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: انتخابات به شیوه استانی می‌تواند محوریت را از افراد به احزاب منتقل کرده و احزاب در رقابت با یكدیگر به ارائه برنامه‌ها و اهداف خود خواهند پرداخت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *