شتاب شرکت‌های چینی برای استقرار در "خاک پاکستان"

18:22 - 05 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۱۱۷۶
ده‌ها شرکت‌ چینی با مناسب خواندن شرایط کار در پاکستان و پس از امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک، تجهیزات خود را به این کشور منتقل کردند.

به گزارش به نقل از ای.آر. وای نیوز، به‌دنبال گسترش روابط تجاری میان پکن و اسلام‌آباد اشتیاق و شتاب شرکت‌های چینی برای فعالیت در خاک پاکستان افزایش یافته است.

«عبدالرزاق داوود» مشاور تجاری نخست‌وزیر پاکستان با اعلام این خبر افزود: شرایط آسان سرمایه‌گذاری در پاکستان شرکت‌های چینی را به سرمایه‌گذاری در خاک کشور ما ترغیب کرده است.

وی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دولت پکن امضا شده است شرکت‌های چینی از کارمندان پاکستانی استفاده می‌کنند و از تولیدات آنها 30درصد در خاک پاکستان استفاده می‌شود و مابقی آن به خارج از کشور صادر خواهد شد.

در بین شرکت‌های چینی که تاکنون موفق به انتقال خط تولید خود به پاکستان شده‌اند کارخانه‌های ساخت تایر و ساخت فولاد وجود دارد.

مشاور تجاری عمران‌ خان در این خصوص گفت: اسلام‌آباد نیاز مبرمی به تایرهای کامیون و اتوبوس دارد، به همین دلیل از ورود این شرکت‌ها به داخل کشور حمایت کرده است.

گفته می‌شود برخی از شرکت‌های چینی مستقیماً خط تولید نخواهند داشت و از طریق کارخانه‌های مشابه پاکستانی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

دولت اسلام‌آباد بر این باور است که کارخانه‌های چینی می‌توانند صنایع جدید و به‌روز را وارد پاکستان و برای جوانان این کشور فرصت اشتغال ایجاد کنند.

این کارخانه‌ها سرمایه‌گذاری متوسطی در حد 100میلیون دلار انجام می‌دهند و از کارگران و کارمندان بومی استفاده خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *