درگیری مرزی "افغانستان و پاکستان" در کنر 400 خانواده را آواره کرد

11:29 - 13 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۴۵۷۴
در پی‌ درگیری مرزی میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در شهرستان ناری ولایت کنر، حدود ۴۰۰ خانواده آواره شده‌اند.

به گزارش ، در پی‌ درگیری مرزی میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در شهرستان ناری ولایت کنر، حدود ۴۰۰ خانواده آواره شده‌اند.

این درگیری مرزی در پنجم عقرب آغاز شد. مقام‌های کنر گفته‌اند که دلیل آغاز جنگ در شهرستان ناری، «تحرکات غیرقانونی» نظامیان پاکستانی در نقطه صفر مرزی بوده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید که در تلاش کمک‌رسانی به آوارگان شهرستان ناری کنر است.

احمدتمیم عظیمی، سخنگوی این وزارت گفت که حدود ۴۰۰ نفر از شهرستان ناری آواره شده‌اند که شماری از آن‌ها به شهرستان شیگل و شماری هم به اسعدآباد، مرکز ولایت کنر جابه‌جا شده‌اند.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت دولت در امور حوادث افغانستان، ۳۰ خانواده از آوارگان شهرستان ناری به ولایت ننگرهار رفته‌اند.

احمدتمیم عظیمی گفت که در میان ۱۰۰ خانواده از این آوارگان کمک توزیع شده و تلاش‌ها برای کمک‌رسانی به سایر آوارگان نیز جریان دارد.

نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در پنجم عقرب در نقاط مرزی شهرستان ناری ولایت کنر با هم درگیر شدند.

در پی این درگیری 3 زن کشته شده‌اند و چهار غیرنظامی از جمله یک زن و یک کودک زخمی شدند.

عبدالغنی مصمم، سخنگوی والی کنر، روز دوشنبه، ششم عقرب، گفت که درگیری میان نیروهای امنیتی و نظامیان پاکستان ساعت عصر روز یکشنبه‌ پس از آن آغاز شد که نظامیان پاکستانی دست به «تحرکات غیرقانونی» در نقاط صفری دست زدند.

این درگیری در روستای دو کلام شهرستان ناری کنر رخ داده است.

شهرستان ناری در شمال‌شرق اسعدآباد، مرکز ولایت کنر، قرار دارد. این شهرستان مرز مشترک با چترال، خط فرضی دیورند و شهرستان کامدیش دارد.

نظامیان پاکستان از چند سال پیش تاکنون به ولایت‌های مرزی افغانستان راکت پراکنی می‌کنند.

به دنبال این درگیری، ارگ ریاست جمهوری افغانستان از پاکستان خواست که دست از راکت‌پراکنی به خاک افغانستان بردارند. صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری گفته بود که از نظر حکومت افغانستان راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی بر مناطق مرزی «خط فرضی دیورند» نقض آشکار قوانین بین‌المللی و محکوم است.

به نوشته روزنامه 8 صبح، پیش‌تر اما شورای امنیت ملی در اول ماه سنبله از نیروهای امنیتی خواسته بود تا تخطّی‌های مرزی را جدی بگیرند و در این مورد انعطاف نداشته باشند.

به تازگی نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد از حکومت پاکستان به شورای امنیت این سازمان به دلیل ادامه حمله راکتی شکایت کرده‌ است؛ کاری که حکومت افغانستان در گذشته نیز انجام داده است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *